Архив

Porsche някога купи BMW, за да скрие първия си автомобил с предно разположен двигател

Външният вид може да заблуждава.

Тестовото муле Porsche 924 е с каросерия от BMW 2002

Снимка от: Porsche AG

insideevs.com/news, 13 ноември 2025

Автомобилните производители полагат големи усилия, за да скрият външния вид на бъдещите си продукти и да предпазят любопитните очи от разкриване на дизайнерски porsheдетайли. През десетилетията това се е превърнало в завладяващо изкуство на измамата. От маскираща лента и картон до винилови листове и черни панели, компаниите непрекъснато усъвършенстват формулата, за да затруднят живота на автомобилните папараци.

В ранните етапи на тестване, автомобилните производители използват тестови мулета, които обикновено нямат окончателните си панели на каросерията. Тези превозни средства обикновено са смесица от части от съществуващи модели, комбинирани с нови компоненти, разработени за предстоящия продукт. Докато тестовите мулета обикновено използват каросерии от един и същ автомобилен производител, това не винаги е било така.

Това ни води до тези изображения. Това е BMW 2002, нали? Това е, в което Porsche искаше да повярвате преди половин век. Е, ако сте били в началото на 70-те години на миналия век, Цуфенхаузен е имал гениалната идея да прикрие 924, като използва каросерия, заимствана от друг автомобил, който няма връзка с Volkswagen Group.

Тъй като 924 е първият автомобил на Porsche с предно разположен двигател, не е имало предходен модел, от който да заимстват силуета, за да прикрият прототипа. Така Цуфенхаузен се сдобива не само с BMW 2002, но и с Opel Manta от първо поколение, за да служи като тестови мулета за това, което е вътрешно известно като „EA425“.

poСамият 924 е смесица от компоненти на VW и Audi, когато дебютира през 1976 г. като заместител на 914. Базовият автомобил на Porsche е сглобяван от Audi в Некарзулм и се появява едва след като VW отменя собствената си версия, избирайки вместо това да се насочи към базирания на Golf Scirocco с предно задвижване. Водноохлажданият 2,0-литров четирицилиндров двигател е взет от Audi 100 и едва десетилетие след пускането му на пазара, 924 S се появява с истински двигател на Porsche: 2,5-литровият редови четирицилиндров от 944.

Тестови мулета със заимствани каросерии все още се произвеждат през 2025 г. Неотдавна Ferrari беше забелязано да крие първия си електромобил под каросерията на Maserati Levante, с весело фалшиви четирицилиндрови ауспуси. Вероятно сте виждали и тестови SUV мулета с повдигната каросерия, базирани на хечбека, от който са производни.

Междувременно Porsche продължава да използва хитри камуфлажни техники, като използва стикери, имитиращи по-стари фарове и задни светлини. porsПовечето от техните прототипи са черни и се предлагат с допълнителни слоеве фолио в цвета на каросерията, за да заблудят неопитното око. Те дори монтирали накрайници на ауспуха на ранните прототипи на Taycan, за да накарат хората да си помислят, че това е просто Panamera, работеща с бензин.

Шпионските снимки на автомобили са по-стари, отколкото си мислите. Всъщност това е традиция, датираща от 50-те години на миналия век.

Германските автомобилни журналисти Хайнц-Улрих Визелман и Вернер Освалд са пионери в практиката, когато публикуват изображения на неиздаден модел в Auto, Motor und Sport.

Както можете да си представите, автомобилните производители не са били особено развълнувани да видят бъдещите си продукти изложени на света.

Оттогава автомобилните компании усъвършенстват изкуството да крият своите модели в процес на разработка.