Архив

Мексико поръчва 53 електрически автобуса Volvo преди Световното първенство по футбол през 2026 г.

Мексиканският град Гуадалахара ще пусне в експлоатация 53 електрически автобуса Volvo, произведени на местно ниво, от края на 2025 г., тъй като Халиско ускорява прехода си към обществен транспорт с нулеви емисии. Автопаркът включва моделите Luminus и Volvo 7800 Electric.

Изображение: Volvo Buses

volvobuses.com, 15.11.2025

Volvo Buses получи поръчка за 53 електрически автобуса за столичния район Гуадалахара като част от по-широка програма за модернизиране на градската транспортна система на меексикоХалиско преди Световното първенство през юни следващата година. Доставката включва 31 автобуса Luminus с висок под, базирани на шасито Volvo BZR, 12 автобуса Luminus с нисък под, базирани на шасито BZL, и 10 съчленени автобуса Volvo 7800 Electric. Всички превозни средства ще бъдат произведени в Мексико.

Първите 12 нископодови автобуса Luminus ще влязат в експлоатация през декември 2025 г., а останалите превозни средства са планирани за пускане в експлоатация през май 2026 г.

Моделът Luminus е специално проектиран за мексиканския пазар и е представен за първи път в средата на 2023 г. Предлага се в различни дължини от 9,7 до 13 метра. Производителят не посочва капацитета на батериите на поръчаните автобуси. Само като пример, електрическата платформа BZL може да побере от три до пет батерийни пакета с NCA клетки от 94 кВтч всеки, което води до три варианта за батерии: 282 кВтч, 376 кВтч и 470 кВтч. Електрическата автобусна платформа BZR може да бъде оборудвана с от четири до шест батерийни пакета с по 90 kWh всеки, което дава максимално общо енергийно съдържание от 540 кВтч. Електрическото задвижване се предлага или като версия с един двигател с 200 кВт, или като версия с два двигателя с 400 кВт.

Проектирани за градски цикли на работа, автобусите ще разчитат предимно на нощно зареждане, подкрепено от дневно презареждане чрез CS2 конектори, когато е необходимо. Volvo Buses заявява, че макар проектът да се фокусира върху доставката на превозни средства, а не върху пакет за зареждане „до ключ“, той ще осигури оперативна поддръжка чрез националната си сервизна мрежа.

Според предварителните изчисления, автопаркът от 53 единици ще намали емисиите на CO₂ с повече от 35% в сравнение с еквивалентни дизелови модели, което представлява икономия от над 140 тона годишно.

Рафаел Кисел, управляващ директор на Volvo Buses Mexico, каза: „Този проект позиционира Гуадалахара като един от водещите мексикански градове в приемането на решения за електрическа мобилност. Той отразява далновидния подход на щата към устойчивия обществен транспорт.“