Още за Европейската асоциация на производителите на автомобили
Европейската асоциация на производителите на автомобили (френски: Association des Constructeurs Européens d’Automobiles; съкратено ACEA) е основната лобистка и стандартизираща група в автомобилната индустрия в Европейския съюз. През февруари 1991 г. тя става наследник на комитета на производителите CCMC (френски: Comité des Constructeurs du Marché Commun), основан през октомври 1972 г.
Нейните членове включват: BMW, DAF, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda, Hyundai Motor Europe, Iveco, JLR, Mercedes-Benz Group, Nissan, Renault, Toyota Europe, Volkswagen
Group и Volvo Group.
Една от основните области на работа на ACEA, включително на нейните предшественици, е класификацията на качеството на производителността на маслата за 4-тактови двигатели. Тази история датира от 1919 г. (Bureau Permanent International des Constructeurs d’Automobile – BPICA), която е преименувана през 1985 г. (Organisation Internationale des Constructeurs d’Automobiles – OICA). ACEA има свой предшественик в CCMC (Comité des Constructeurs du Marché Commun), основан през октомври 1972 г. от френски (Citroën, Peugeot, Renault), немски (Mercedes, Volkswagen), италиански (Fiat) и британски (BLMC) производители.
Към 2016 г. ACEA проучва станции за зареждане на електрически превозни средства и очаква, че конекторите тип 2 и режим 3 ще се използват и за домашно зареждане във втората фаза след 2017 г., като същевременно ще позволяват зареждане в режим 2 с установени типове щепсели, които вече са налични в домашна среда.
Групата също така повишава осведомеността за технологиите за безопасност на превозните средства, за да подобри безопасността на движението по пътищата.
През октомври 2025 г. ACEA обяви старта на ACEA:intelligence, „нова дигитална компания, предоставяща изчерпателни и авторитетни данни за автомобилната индустрия в Европа“.
Бивши членове
На 13 юни 2022 г. Stellantis обяви, че ще напусне европейската асоциация на производителите на автомобили ACEA до края на 2022 г. като част от нов подход за справяне с проблемите и предизвикателствата на бъдещата мобилност, включително отклонение от традиционната лобистка дейност.
На 8 юли 2022 г. Volvo Cars обяви, че ще напусне ACEA до края на 2022 г., позовавайки се на различия между стратегията си за нулеви емисии и тази на ACEA.
Президенти
Президентството се редува между френски, италиански и немски производители на автомобили.
Ола Калениус (Mercedes Group): 2025–
Лука де Мео (Renault Group): 2022–2025
Оливър Зипс (BMW Group): 2019–2021
Карлос Таварес (PSA): 2018–2019
Дитер Цетше (Daimler): 2016–2017
Карлос Гон (Renault): 2014–2015
Филип Варен (PSA): 2014
Серджо Маркионе (Fiat): 2012
Дитер Цетше (Daimler): 2010–2011
Карлос Гон (Renault) 2009
Кристиан Щрайф (PSA) 2008
Серджо Маркионе (Fiat): 2006–2007
Бернд Пишетсридер (Volkswagen): 2004–2005
Луис Швайцер (Renault): 2003
Жан-Мартин Фолц (PSA): 2002
Паоло Кантарела (Fiat / Ferrari): 2000–2001
Фердинанд Пиех (Volkswagen): 1999
Бернд Пишетсридер (BMW): 1998
Луис Швайцер (Renault): 1997
Жак Калве (PSA): 1996
Джорджо Гаруцо (Fiat): 1994 г. / 1995
Хелмут Вернер (Daimler): 1993
Еберхард фон Кюнхайм (BMW): 1992








