Архив

Toyota пуска Hilux BEV, потвърждава варианта FCEV

В съответствие с многопътния си подход, Toyota на 10 ноември пусна първия по рода си вариант BEV на Hilux на световната премиера на модела си от девето поколение в Тайланд. Компанията също така потвърди, че ще представи вариант, задвижван с водород, през 2028 г.

global.toyota, toyota.co.th (спецификации), autolifethailand.tv (продажби в Тайланд), toyota.co.th (продажби в Европа)

Подобно на повечето електрически пикапи на световния пазар, Hilux BEV, или Hilux Travo-E, както Toyota нарича модела в Тайланд, се отличава с двойна кабина. Toyota го пусна тойоизключително със задвижване на всички колела, по-специално с преден двигател с мощност 82 kW, произвеждащ 205 Nm въртящ момент, и заден двигател с мощност 129 kW с 269 Nm въртящ момент. Компанията заявява системна мощност от 144 kW, но все още не е разкрила комбинираната стойност на въртящия момент.

Теоретично, системната производителност на електрическия Hilux със задвижване на всички колела може да бъде по-висока, но вероятно е ограничена от софтуера от съображения за ефективност.

Toyota използва литиево-йонна батерия с капацитет 59,2 кВтч, която позволява на електрическия пикап да измине едва 315 километра, съгласно NEDC. В Европа компанията прогнозира още по-малък пробег от около 240 километра, съгласно WLTP. Батерията има работно напрежение от 296 волта и поддържа зареждане до само 11 кВт (AC)/125 кВт (DC), като зареждане от 20 до 80% отнема поне 30 минути.

Познат размер

Toyota Hilux BEV е с дължина 5,32 метра, ширина 1,86 метра и височина 1,80 метра, което му придава солидните пропорции, очаквани от пикап в пълен размер. Междуосието на автомобила е 3,09 метра, което осигурява стабилност и балансирано управление както на пътя, така и извън него.

Товарната платформа предлага практични размери от 1,56 метра дължина, 1,54 метра ширина и 0,48 метра височина, осигурявайки достатъчно място за оборудване и полезен товар. Hilux BEV разполага с радиус на завиване от 6,4 метра, което позволява пъргаво маневриране в по-тесни пространства, въпреки общия си размер.

Hilux BEV предлага полезен товар от 715 кг и теглителна мощност от 1,6 тона. За сравнение, неговият дизелов двигател с вътрешно горене може да тегли над един тон и три и половина тона, но тези компромиси не са необичайни в този сегмент. Пробегът и спецификациите за зареждане обаче изглеждат зад индустриалните стандарти.

Създаден за работа, готов за груби условия

шдToyota обещава отлично офроуд представяне с до 50 см шарнир на колелата и до 70 см дълбочина на газене. Компанията обезопасява батерийния пакет и задвижващите агрегати с предпазна плоча под каросерията, наречена „Diamond Guard“, осигуряваща защита от камъни и отломки, а високият просвет от 2,15 м допълнително подобрява защитата по време на шофиране извън пътя. За да се побере задният двигател, компанията е трябвало да замени плътния заден мост с De Dion.

Hlux BEV се отличава с дизайн, почти идентичен с най-новия модел с двигател с вътрешно горене. Toyota е покрила забележима част от горната решетка с капак в цвета на каросерията с шестоъгълен мотив и е използвала специално проектирани 17-инчови алуминиеви джанти за намаляване на съпротивлението. Компанията е интегрирала порта за зареждане в левия преден панел. Надпис „Travo-e“, достъпен само за Тайланд, по страните на товарния отсек, и емблема „Beyond Zero“ на задната врата допълват промените в дизайна. Вътре, с изключение на специфичните за електромобила функции и показанията на 12,3-инчовите дисплеи в пилотската кабина, Hilux BEV няма визуални разлики.

Малки числа, големи очаквания

BEV е нишов вариант в гамата Hilux от девето поколение, като Toyota планира да произвежда само 5000 бройки годишно. Компанията се стреми към годишен обем на продажбите от 500 бройки в Тайланд и ще изнася останалата част. За справка, Toyota е продала 66 244 бройки от Hilux с двигател с вътрешно горене в страната миналата година и 38 331 бройки в Европа.

Toyota планира да започне продажбите на Hilux BEV в Тайланд през декември. Компанията предлага електрическия пикап само в едно ниво на оборудване, на цена от 1 491 000 бата, което го прави с 67% по-скъп от базовия Hilux Travo с двойна кабина (Hilux от девето поколение) с дизелов двигател. Планира да пусне електрическия пикап на европейските пазари в началото на следващата година, а в Австралия – до юни.

Японският автомобилен производител не разкри никакви подробности за Hilux FCEV, освен че заяви, че ще ги предлага в Европа и Океания от 2028 г.