Новият Mercedes-AMG GLC ще предлага над 900 к. с.
AMG SUV ще използва три аксиално-потокови двигателя, за да достигне 100 км/ч от място за по-малко от 3,0 секунди
Изображение: Рендер на Merc AMG 2025 уеб
По Autocar
Новият електрически Mercedes-Benz GLC SUV ще даде тласък на флагман с емблемата на AMG следващата година, който ще бъде един от най-мощните модели, излизали някога от
Афалтербах.
Макар че е свързан с електрическия SUV, представен на автомобилното изложение в Мюнхен през септември, новият AMG GLC ще представлява значително техническо отклонение от този автомобил. Той ще се основава до голяма степен на задвижването AMG.EA, разкрито за първи път от рекордния изследователски прототип GT XX с 1341 к. с.
SUV-ът ще използва три аксиално-потокови двигателя – един на предния мост и още два отзад – за да постигне мощност, която ще надхвърли 900 к. с. и е почти двойно по-висока от 489 к. с. на стандартния автомобил. Това го позиционира като директен конкурент на входящия Porsche Cayenne Turbo, който се очаква да доставя до 980 к. с. с активиран launch control.
Когато пристигне, той ще бъде третият най-мощен AMG модел до момента и най-мощният AMG SUV – въпреки че ще бъде заменен от конкурента на BMW XM GT SUV с 1000 к. с., който е планиран да пристигне през 2027 г.
Източници са съобщили на Autocar, че AMG се стреми към ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3,0 секунди и ограничена максимална скорост от 250 км/ч.
От решаващо значение за внушителните резерви на мощния GLC е най-новата технология на батериите на AMG. Той избягва призматичните клетки, използвани от стандартните версии на GLC EQ, в полза на нови цилиндрични клетки. Твърди се, че те предлагат превъзходна плътност на мощността и термични характеристики в сравнение с призматичните клетки, използвани от стандартния автомобил.
800V батерията на новия електрически SUV на AMG също ще разполага със система за директно охлаждане, където охлаждащата течност тече около всяка отделна цилиндрична клетка, за да се поддържа оптимална работна температура.
Източници от AMG казват, че новото термично управление на батерията е от съществено значение за поддържане на високите скорости на разреждане, необходими за захранване на тройната моторна система, като същевременно позволява постоянна мощност за зареждане от 400 кВт – увеличение от 70 кВт спрямо стандартния модел.
Флагманът GLC също така ще приеме симулиран режим на превключване на предавките, подобен на този, използван от Hyundai Ioniq 5 N, и звуков симулатор, замислен да осигури звука на V8.








