Škoda Elroq получава 5-звезден рейтинг за безопасност от Euro NCAP, като Enyaq и Octavia запазват най-високите си оценки
› Škoda Elroq получава максималните 5 звезди в оценката на Euro NCAP, европейския бенчмарк тест за безопасност при сблъсък
› Enyaq и Octavia за пореден път потвърждават изключителната си безопасност съгласно по-строгите критерии за тази година
› Всеки новоразработен модел на Škoda от 2008 г. насам е постигнал 5-звезден рейтинг за безопасност
skoda-storyboard.com
Млада Болеслав, 19 ноември 2025 г. – Независимата организация на потребителите Европейската програма за оценка на нови автомобили (Euro NCAP) тества Škoda Elroq и присъди
на този изцяло електрически компактен SUV максималния 5-звезден рейтинг за безопасност. Моделите Enyaq и Octavia също запазиха най-високите си оценки тази година, демонстрирайки, че дори и съгласно по-строгите критерии за тестове на Euro NCAP за 2025 г., те остават сред най-безопасните автомобили на пазара. Това подчертава постоянно силните резултати на Škoda, като всеки новоразработен модел от 2008 г. насам постига най-високия 5-звезден рейтинг от Euro NCAP.
В категорията „Защита на възрастните пътници“, първата от четирите оценявани категории, Škoda Elroq постигна 90%, което е доста над 80%, необходими за 5-звезден рейтинг. Оценката включва четири краш теста: челен удар с 50 км/ч в движеща се деформируема бариера, челен удар с 50 км/ч в твърда стена, страничен удар с 60 км/ч в мобилна бариера и страничен удар в стълб с 32 км/ч. Оценката взема предвид и защитата от камшичен удар при удар отзад и системите за безопасност след сблъсък.
В категорията „Защита на децата пътници“, Elroq постигна 87%. Както при челен, така и при страничен удар, детските манекени регистрираха много ниски нива на напрежение, което даде на модела изцяло безопасен резултат в тази категория. Elroq постигна и максимален брой точки за монтаж и съвместимостта с широка гама детски седалки, предлагани на пазара.
В третата категория, Защита на уязвимите участници в движението (VRU) – обхващаща пешеходци, велосипедисти и мотоциклетисти – Elroq получи 77%. Тази категория оценява способността на автомобила да предотвратява инциденти чрез усъвършенствани сензорни системи. Тестовете възпроизвеждат редица реални сценарии, включително пресичащи пешеходци или велосипедисти, надлъжно движещи се уязвими участници в движението и засичане при завиване или движение на заден ход.
Тези ситуации се оценяват както през деня, така и през нощта. Друга ключова нова функция е асистентът за „отваряне на врата“, който предупреждава пътниците, когато слизат от автомобила, ако велосипедист или мотоциклетист се приближава отзад. Когато сблъсъкът не може да бъде избегнат, тестовете за удар измерват потенциалните наранявания, използвайки ударни елементи с макети на глава на дете и възрастен, ударни елементи с макети на на крак.
В категорията „Помощ за безопасност“, която оценява системите за подпомагане на водача, Elroq получи 78%. Тази област обхваща способността на автомобила да избягва сблъсъци с други превозни средства в редица сценарии, както и ефективността на асистенцията за поддържане на лентата, където Elroq събра максимален брой точки.
Škoda Enyaq и Škoda Octavia също отговориха на по-строгите критерии за оценка тази година и си осигуриха най-високата оценка. Škoda Enyaq изравни резултата си от 2021 г., докато
Škoda Octavia вече е тествана за трети път. След като получи 5-звездни оценки през 2019 г. и 2022 г., тя отново потвърди високото си ниво на безопасност, което ще продължи да поддържа през следващите шест години. Заедно трите модела удължават силния опит на Škoda в най-добрите европейски тестове за безопасност при сблъсък.
Euro NCAP е консорциум от транспортни министерства, автомобилни клубове, застрахователни асоциации и изследователски институти от десет европейски страни. Създаден през 1997 г. и със седалище в Льовен, Белгия, той провежда тестове за безопасност на настоящи модели и оценява защитата на възрастни и деца пътници, защитата на уязвимите участници в движението и системите за активна безопасност. Оценките се основават на минималното оборудване за безопасност, инсталирано в превозни средства, продавани в ЕС-27, Обединеното кралство и Норвегия. От 2020 г. насам Euro NCAP затяга критериите си за оценка на всеки три години, което допринася за постоянен спад на пътнотранспортните произшествия и техните последици.











