RS моделите на Škoda черпят от богатото наследство на марката
RS моделите на Škoda черпят от богатото наследство на марката в моторните спортове. Те осигуряват динамично удоволствие от шофирането и впечатляваща производителност, без да губят нищо от ежедневната практичност, която винаги е била разнообразна от белега на автомобилите на марката Млада Болеслав.
RS моделите съчетават висока производителност, завладяваща динамика на шофиране, впечатляващ дизайн с характерни черни детайли и богата гама от оборудване. Този уникален баланс се поставя на върха на намалението им на моделни гами. По този начин Škoda не само отдава почит на дългогодишната си традиция в моторните спортове, но и предоставя удобни и многофункционални спътници за ежедневна употреба.
„Нашите клиенти ги карат всеки ден, затова ги правим универсално използвани. В това време ви осигуряват наистина приятно изживяване при шофиране“, обяснява Петр Шулц от отдела
за техническо развитие на Škoda Auto. Този баланс се постига предимно чрез прецизно настроени системи на шасито, които съчетават пъргавина с комфорт на возене. „Твърдостта не означава автоматично спорт. Един автомобил може да бъде спортен, ако е добре балансиран, дори ако абсорбира ефективно неравностите на пътя“, добавя Шулц.
Прецизно настроено шаси
Сред моделите на Škoda, RS версиите се отличават с най-модерната технология за шаси. В сравнение със стандартните модели, окачването винаги е снижено с 15 мм, а геометрията е регулирана за подобрено сцепление в завоите, стабилност и прецизност при по-високи скорости.
RS моделите предлагат и усъвършенствани адаптивни решения за окачване. Octavia RS и Enyaq RS (изключително Enyaq Coupé RS) могат да бъдат оборудвани с DCC, докато Elroq RS се предлага стандартно, а Kodiaq RS въвежда подобрената система DCC+. За разлика от конвенционалните DCC амортисьори с един контролен клапан, DCC+ използва два.
Единият управлява компресията, а другият отскока. Тази настройка не само минимизира накланянето на каросерията, но и контролира по-добро отскок на колелата по неравни повърхности. Адаптивните системи на шасито позволяват на водачите да превключват няколко режима на шофиране (обикновено Normal, Comfort, Sport и Individual). В режим Individual, твърдостта на окачването може да се регулира фино на 15 нива.
Най-висококачествени задвижващи агрегати
Фино настроеното шаси е перфектно съчетано както със спокойно пътуване, така и с динамично шофиране, подкрепено от мощни двигатели, здрави спирачни системи и прогресивно кормилно управление. Octavia RS и Kodiaq RS, задвижвани от двигатели с извън горене, са оборудвани с най-мощния бензинов двигател на Škoda до момента – 2.0 TSI с мощност 195 кВт.
„В поколението на двигателя EA888, преработеният корпус на буталото и новото уплътняване на коляновия вал намаляват четвъртото триене. Двигателят съдържа и с акустично затихване на картера и допълнително подобрение, което допълнително повишава ефективността“, обяснява Шулц. И двата модела са комбинирани със седемстепенна DSG трансмисия с двоен съединител.
Octavia RS използва предно задвижване с електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване VAQ – технология, използвана от моторните спортове – докато Kodiaq RS поддържа задвижване на всички колела с електрохидравличен многодисков съединител. Управляващият блок може да се разпредели до 100% от мощността към задния мост, когато е необходимо.
Отлична динамика
Електрическите RS модели – Enyaq RS и Elroq RS – също са със задвижване на всички колела, този път чрез двойни двигатели, по един за всяка ос. Със системна мощност от 250 kW, те в момента са най-бързо ускоряващите серийни автомобили Škoda, ускоряващи от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. За сравнение Octavia RS достига 100 км/ч за 6,4 секунди (лифтбек) или 6,5 секунди (комби), докато Kodiaq RS завършва спринта за 6,3 секунди.










