Leapmotor A10 дебютира в Китай – Европа ще последва скоро
Китайският производител на автомобили Leapmotor представи новия си модел A10 на автомобилното изложение в Гуанджоу.
Клиентите вече могат да направят предварителни поръчки за компактния BEV, който в най-скъпата си версия ще струва по-малко от 100 000 юана (около 12 200 евро). Leapmotor планира да предлага A10 и извън Китай, макар и под различно име.
cnevpost.com, carnewschina.com, leapmotor.com (на китайски), stellantis.com, 24.11.2025 – 09:33
Новият A10, който ще се продава в Китай през първата половина на 2026 г., носи характерния дизайнерски език на марката и почти би могъл да мине за по-малък C10. Като част от
серията A, A10 е един от най-малките автомобили на Leapmotor и приблизително съответства на размерите на BYD Atto 2 (известен в Китай като Yuan Plus).
A10 е с дължина 4,31 метра, ширина 1,83 метра и височина 1,68 метра. Тъй като A10 е изграден върху специализирана електрическа архитектура, се твърди, че ще предлага „изключително просторен интериор“.
При дебюта си производителят все още не разкри всички подробности за автомобила. Няколко спецификации за силовия агрегат и батерията все още липсват. Засега Leapmotor само заявява, че A10 ще постигне пробег до 500 километра с едно зареждане съгласно китайския стандарт CLTC и че батерията може да се зареди от 30 до 80 процента за 16 минути. Leapmotor не уточнява времето за зареждане от 10 до 80 процента. Електромобилът е оборудван с LFP батерия, въпреки че точното енергийно съдържание все още не е разкрито.
Компанията все още не е обявила точните цени, въпреки че китайските медии очакват базовата версия да се предлага на цена под 100 000 юана (в момента около 12 200 евро). Точната структура на линиите на оборудване все още е неизвестна, но A10 не е предназначен да бъде опростен модел, въпреки цената си. Автомобилът разполага с 18-инчови джанти и панорамен стъклен покрив.
Информационно-развлекателната система работи на процесор Qualcomm „Snapdragon 8295P“, докато системите за подпомагане на водача използват „Snapdragon 8650“. Включен е и лидарен сензор, както и интересна функция: шест сини външни светлини показват на другите участници в движението, че системите за подпомагане на водача са активни.
Тази функция може да е налична само на определени пазари в зависимост от регулаторните изисквания, тъй като A10 ще се предлага и извън Китай. В отделно съобщение Stellantis, международният дистрибуторски партньор и партньор в съвместното предприятие на Leapmotor International, потвърждава, че моделът ще се предлага на пазара извън Китай като B03X.
Това е в съответствие с малко по-различната класификация на сегментите на Stellantis: в Европа автомобил с дължина 4,31 метра не би попаднал в сегмент А, но е ясно позициониран в сегмент В.
Leapmotor в момента разширява значително своята моделна гама. На IAA Mobility през септември, Leapmotor представи B05, електрически компактен автомобил, продаван в Китай като Lafa 5. След като този модел беше пуснат за предварителна продажба в Китай от 105 800 юана, A10/B03X вероятно ще започне от под 100 000 юана.
През октомври компанията представи и версията на C10 със задвижване на всички колела с мощност 440 кВт и представи новия флагмански SUV D19 за китайския пазар.
© 2025 electrive.com








