Архив

Mercedes има амбициозна цел за Америка: 400 000 продажби годишно

Mercedes-Benz иска да си върне мястото на върха в класацията за продажби на луксозни автомобили, изпреварвайки BMW и Lexus.

motor1.com/news, 24 ноември, 10:17 ч. сутринта

Mercedes-Benz не иска просто да победи BMW в САЩ – той иска да доминира. Базираният в Щутгарт автомобилен производител се стреми да се превърне в водещата луксозна марка в мерцстраната през следващите няколко години, като се стреми към годишни продажби от 400 000 бройки, без да се включват доставките за флота.

На скорошна среща на дилърите в Лас Вегас – за която първо съобщи Automotive News – главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz USA Адам Чембърлейн очерта как компанията планира да постигне тази цел. Ключова част от тази стратегия е агресивното пускане на пазара на продукти.

Mercedes разработва няколко нови модела, насочени към САЩ, както бензинови, така и електрически. Те включват предстоящ седан CLA, електрически SUV GLC, компактен „бебешки“ G-клас и спортен седан с над 1000 конски сили. Компанията също така представи обновените SUV-ове GLE и GLS, които се очаква да дебютират през следващите години.

Чембърлейн каза, че обновените и изцяло новите SUV-ове като GLC, GLE и GLS би трябвало да представляват около 55% от продажбите в САЩ до края на десетилетието – в сравнение с 40% миналата година. „Имаме огромна възможност с тези автомобили да стимулираме известен растеж“, отбеляза той.

И все пак, достигането на 400 000 бройки няма да бъде лесно. Mercedes продаде само около 325 000 пътнически автомобила в САЩ миналата година, включително продажбите на флота, което го поставя на трето място след BMW (371 000) и Lexus (345 000). Всъщност, Mercedes не е лидер на пазара на луксозни автомобили в САЩ от 2018 г.

Ако Mercedes успее успешно да пусне тези нови продукти на пазара, има голям шанс да си върне водещата позиция през следващите няколко години. Засега е въпрос на това да се наблюдава как ще се развие този план.