Архив

Great Wall обмисля Испания или Унгария за европейски завод

Китайският автомобилен производител Great Wall Motor се стреми да произвежда 300 000 автомобила годишно в Европа до 2029 г. и проучва потенциални места за първия си завод на континента.

reuters.com, 27.11.2025 – 09:51

Изображение: Great Wall Европа Ora 05

Great Wall оценява потенциални места за своя европейски производствен завод, като Испания и Унгария се очертават като водещи кандидати, каза пред Reuters Паркър Ши, 1111 Untitledпрезидент на GWM International. Ши обаче не потвърди изрично дали компанията вече е стеснила решението си до тези две страни или други места остават в процес на разглеждане. Въпреки това, индикациите сочат, че окончателният избор ще бъде между Испания и Унгария.

По време на дискусиите в централата на GWM в Баодинг (провинция Хъбей), Ши уточни, че разходите за труд и логистика са сред „безбройните съображения“, усложняващи избора на окончателното място. Политиката също играе ключова роля.

Автомобилният производител следи отблизо индустриалните политики на Европейския съюз, особено промените в инвестиционния климат и тарифите, според доклада. „Всички бизнес казуси трябва да са работещи“, цитиран е Ши. „В противен случай ще ни бъде трудно, защото това ще бъде огромна инвестиция в дългосрочен план.“

Когато през 2023 г. се появиха първоначални съобщения за търсенето на място за европейски завод от Great Wall, компанията проучи и възможности в Германия. По това време висш европейски мениджър предположи, че източногерманските провинции биха могли да бъдат потенциални кандидати. Тази опция обаче вече не се разглежда активно.

Един ключов въпрос сега изглежда е решен. През 2023 г. Great Wall остави отворен дали ще построи нов завод в Европа или ще придобие съществуващо съоръжение. Коментарите на Ши сега показват ясно предпочитание за изграждане на нов завод от нулата.

Новият завод ще произвежда както електрически превозни средства, така и превозни средства с двигатели с вътрешно горене за европейския пазар. Ши подчерта, че Европа продължава да предлага значителен потенциал за китайски марки във всички видове задвижващи агрегати. Планираният завод на GWM ще произвежда превозни средства, обхващащи целия спектър, от конвенционални двигатели до изцяло електрически модели, обяви той.

Great Wall си е поставила амбициозната цел да продава един милион превозни средства годишно извън Китай до 2030 г. Продажбите ѝ в Европа обаче напоследък намаляват. Ши се стреми да обърне тази тенденция чрез местно производство и въвеждане на нови модели, заявявайки, че компанията „ускорява европейската си стратегия“.

Очаква се компактният SUV Ora 05 да бъде пуснат в Европа около средата на 2026 г. – първоначално като внос от Китай. На вътрешния пазар GWM вече е започнала да приема предварителни поръчки за модела, като цените започват от 109 800 юана, което в момента се равнява на 13 400 евро. Европейските цени за Ora 05 все още не са обявени. В Европа по-малкият Ora 03 се предлага на цени, започващи от доста над 30 000 евро.