Bolt си партнира с Pony.ai за стартиране на услуги за автономно шофиране в Европа
Bolt Technology обяви партньорство с Pony.ai, за да внедри автономното шофиране в Европа. Целта е да се интегрира технологията Level 4 на китайската компания в екосистемата за мобилност на Bolt. Първоначалните практически тестове вече са планирани за 2026 г.
Изображение: Bolt Technology
bolt.eu, 27.11.2025 – 17:10 ч.
В Северна Америка пазарът на автономно шофиране е доминиран предимно от Waymo и Tesla. Китайски доставчици като Baidu, WeRide и Pony.ai обаче се затрудняват да се
установят в американския сектор на роботизираните автомобили. В резултат на това те все повече фокусират усилията си върху Европа.
Например, Renault обяви партньорство с WeRide през май миналата година, като разположи два автономни електрически микробуса по обществените пътища в Европа. По-рано тази година френският автомобилен производител разкри планове за разширяване на своите изпитания, като въведе автономни електрически микробуси в множество проекти.
Stellantis също използва технологията на Pony.ai. И двете компании наскоро подписаха необвързващ меморандум за разбирателство, за да ускорят разработването и внедряването на автономни таксиметрови решения в Европа. В рамките на няколко месеца партньорите планират да започнат тестове на превозни средства, базирани на Peugeot e-Traveller, в Люксембург, където се намира европейската централа на Pony.ai.
Сега естонският доставчик на споделена мобилност Bolt Technology обяви плановете си да интегрира технологията за автономно шофиране от ниво 4 на Pony.ai в своята екосистема за мобилност. Сделката обаче не е съвсем готова за пазара: Bolt има за цел да въведе автомобили без шофьор за своите таксиметрови услуги, но все още не е разкрил с кой производител на превозни средства ще си сътрудничи за тази инициатива.
Сигурно е обаче, че първата фаза е планирана да започне още през следващата година. Тази фаза ще се фокусира върху практически тестове, валидиране на безопасността и подобряване на дизайна на потребителското изживяване, за да „създаде основите за напълно автономни операции без шофьор“.
Конкретните европейски градове, където ще стартира инициативата, остават неразкрити. Bolt потвърди само, че „целевите градове за първоначалното внедряване включват както държави-членки на ЕС, така и европейски държави извън ЕС“.
Маркус Вилиг, основател и главен изпълнителен директор на Bolt, очерта амбицията на компанията пред Reuters: „Амбицията на Bolt е да бъде една от първите платформи, които предоставят напълно автономни превозни средства без шофьор в ЕС.“ Внедряването е планирано само една година след началото на практическите изпитания.
„Чрез комбиниране на технологията на Pony.ai с нашия регулаторен опит и широко европейско присъствие, партньорството ще засили допълнително присъствието на технологиите за автономно шофиране на целия континент“, заяви Bolt. Компанията отдава този бърз напредък на уникалната си позиция като „единствената независима, основана в Европа платформа за споделено пътуване, конкурираща се в световен мащаб. Bolt е в уникална позиция да помогне за отговорно и ефективно мащабиране на автономните превозни средства, в пълно съответствие с европейските стандарти за безопасност и данни.“
Според Вилиг, политическите предизвикателства биха могли да представляват основната пречка. „Половината от европейските пазари са практически затворени за споделено пътуване, тъй като много страни не са издавали нови лицензи за експлоатация на професионални шофьори от десетилетия, въпреки недостига и огромното търсене“, каза Вилиг пред Reuters. Той предупреди: „Европа не може да си позволи да направи същата грешка с автономните превозни средства.“








