Най-бързият електромобил в света, сега с по-малко покрив
Aspark Owl Roadster дебютира с четири електрически мотора и без покрив. Цената му е цели 3,5 милиона долара.
Lotus Evija, Pininfarina Battista и Rimac Nevera имат нещо общо. Това са едни от най-редките и най-нелепите електрически хиперколи, създавани някога. Въпреки че електрическите хиперколи все още не са се разпространили сред ентусиастите, всички те представляват потенциално бъдеще, в което мощните електромобили разбиват традиционните стандарти за суперколи.
Има нов пример в тази разредена атмосфера: Aspark Owl.
motor1.com/news
Сн.: Aspark Owl Roadster
Подобно на по-утвърдените си конкуренти, Aspark Owl е абсурден във всяко едно отношение. Изцяло електрическият му задвижващ механизъм го поставя здраво в редиците на
величията на електрическите хиперколи, докато ограничената му наличност означава, че ще бъде колекционерска стока за години напред. Сега първата електрическа хиперкола в Япония е на път да стане още по-желана.
Запознайте се с Aspark Owl Roadster – най-бързият електрически роудстър в света. Owl с падащ покрив развива 1953 конски сили, има „теоретична“ максимална скорост от 413 км/ч и може да ускори от 0 до 300 км/ч за по-малко от 10 секунди. Тези цифри го поставят сред най-екстремните хиперколи, разрешени за движение по пътищата, на планетата.
Естествено, този вид производителност и рядкост си има цена. Според ранните оценки базовата цена на Owl Roadster е около 3,5 милиона долара (3 милиона евро), което означава, че само шепа много богати ентусиасти на електрическите автомобили някога ще могат да се сдобият с такъв.
Под карбоновата си каросерия, Owl Roadster следва същия проект като купето. Задвижващият агрегат се състои от четири независими електродвигателя, които осигуряват комбинирана мощност от 1953 к.с. и 1416 фунт-фута незабавно наличен въртящ момент.
Тези цифри се превръщат в изключителна производителност: 0–100 км/ч за 1,78 секунди, 0–200 км/ч за 4,76 секунди, 0–300 км/ч за 9,74 секунди. Както беше отбелязано, очакваната максимална скорост на автомобила е 400 км/ч – все още под максималната скорост от 431 км/ч на Rimac Nevera R – въпреки че Owl е електронно ограничен до 350 км/ч за употреба по пътищата. Въпреки екстремния си хардуер и значителния си батерия от 69,0 киловатчаса, Roadster тежи само 1900 кг, сравнително скромно за електромобил в този сегмент.
В основата на шасито му е карбоново монококово шаси и окачване с двойни носачи с регулируема височина на возене (80–160 милиметра), съчетано с карбоново-керамични спирачки с 10-бутални предни апарати. Активната аеродинамика включва регулируемо задно крило, проектирано да осигури стабилност дори при много високи скорости. Роудстърът предлага и множество режими на шофиране, вариращи от режим „Сняг“ до по-агресивни настройки, фокусирани върху производителността.
Новият отворен покрив е от основно значение за идентичността на автомобила. Aspark описва преживяването като „сливане с пътя“ с повишено усещане за звука, въздушния поток и вибрациите.
Що се отнася до цената, тя остава официално поверителна, но оценките сочат, че всеки от приблизително 20-те планирани бройки ще струва над 3,5 милиона долара (3 милиона евро). Това би направило Owl Roadster един от най-скъпите електрически автомобили в света, надминавайки дори цената на Lotus Evija (2,3 милиона долара).








