Архив

Главният изпълнителен директор на Stellantis подкрепя германския натиск за облекчаване на правилата за емисиите от автомобили в ЕС

МИЛАНО, 1 декември (Reuters) – Главният изпълнителен директор на Stellantis Антонио Филоса приветства в понеделник призива на Берлин за смекчаване на правилата за емисиите от автомобили в Европейския съюз, заявявайки, че предложенията на Германия са в съответствие с исканията на индустрията за съживяване на растежа в затруднения сектор.

Публикувано от Global Banking and Finance Review

Публикувано на 1 декември 2025 г.

На 10 декември Европейската комисия трябва да представи предложения за пакет в подкрепа на автомобилния сектор, включително за преглед на целите за емисиите на въглерод стнелна фона на нарастващия натиск от правителствата и производителите да бъдат по-гъвкави и да разрешат plug-in хибриди и нови автомобили, задвижвани с гориво, след 2035 г.

„Приветстваме подкрепата на германското правителство за преразглеждане на европейските разпоредби“, каза Филоса в изявление, добавяйки, че то се основава на пакета от предложения на автомобилното лоби ACEA, „всички от които са спешно необходими за връщане на европейската автомобилна индустрия към растеж“.

Миналата седмица германският канцлер Фридрих Мерц призова Брюксел да разреши изключения за plug-in хибриди и високоефективни двигатели с вътрешно горене, твърдейки, че автомобилните производители се нуждаят от по-голяма гъвкавост, тъй като се борят с бавното навлизане на електрическите превозни средства и ожесточената конкуренция от Китай.

Откакто отстрани бившия си изпълнителен директор Карлос Таварес преди година, Stellantis – която се сформира от сливането на Fiat Chrysler и PSA през 2021 г. – се превърна в гласен защитник на промените в автомобилната регулация на ЕС.

Председателят на автомобилния производител Джон Елкан миналата седмица предупреди, че европейската автомобилна индустрия рискува „необратим спад“ без по-меки правила, докато Филоса заяви, че секторът се нуждае от „спешни и окончателни действия“ за възстановяване на растежа.

Макар че подобни опасения се споделят широко от синдикатите, предложенията на индустрията включват и нови цели за емисиите от леки търговски превозни средства, промени в регулациите, насочени към подкрепа на производството на малки автомобили, и мерки за ускоряване на обновяването на автопарка – всички насочени към съчетаване на декарбонизацията с работните места и достъпността.