Запознайте се – изцяло новият Volkswagen T-Roc. Моделът е най-популярният SUV в Европа…
T-Roc е най-популярният SUV в Европа – сега се пуска на пазара изцяло нов T-Roc
- Нова гама от хибридни задвижвания – T-Roc е първият Volkswagen, пуснат на пазара с напълно хибридизирана гама от задвижващи системи
- Ново ниво на асистиращи системи – T-Roc е първият SUV в сегмента с най-новия еволюционен етап на Travel Assis, включително Emergency Assist
- Ново статукво – интериорът на T-Roc създава мост към класа Tiguan с високи нива на качество, повече пространство и иновативен кокпит
- Ново измерение в осветлението – T-Roc предлага нови IQ.LIGHT LED матрични фарове с високопроизводителни дълги светлини в класа на компактните SUV
volkswagen-newsroom.com/en
Ключови характеристики
Най-продаваният SUV в Европа. T-Roc е европейска история на успеха. Проектиран в Германия и произведен в Португалия, Volkswagen – който беше представен за първи път през
2017 г., оттогава е произведен повече от два милиона пъти и след това е подобрен през 2021 г. – редовно заема челните места в статистиката за регистрации на SUV автомобили. През 2025 г. – годината на замяната му – първото поколение на този Volkswagen е безспорният най-продаван SUV в Европа.
Второто поколение, което е подобрено във всички области, сега е пуснато на пазара. Главният изпълнителен директор на Volkswagen, Томас Шефер, за новия T-Roc: „Нашите клиенти обичат T-Roc – и аз съм убеден, че новото поколение има всичко необходимо, за да продължи тази голяма история на успеха: прогресивен дизайн, иновативни технологии, високо качество и стойност, интуитивно управление и приятно балансирано управление.“
Факт е, че T-Roc с изчистения си и харизматичен дизайн прави голяма крачка напред в развитието си благодарение на чисто нови хибридни задвижващи системи, новоразработен и поразително висококачествен интериор, нови инфоразвлекателни, кокпитни и операционни системи от по-големите Tiguan и Tayron, повече пространство в интериора и багажното отделение, както и асистиращи системи като Travel Assist, които в някои случаи са уникални в своя клас. Предварителните продажби вече започнаха в Европа. Официалното пускане на пазара на новия T-Roc и дебютът му в дилърствата на Volkswagen ще последват веднага.
Лице в тълпата. Първият T-Roc вече имаше свой уникален стил – неповторимо, но привлекателно лице, което се открояваше от тълпата. Неговите отличителни черти включваха поразителна сребърна ивица, простираща се от A-колона до отличителната C-колона на T-Roc. Тази ивица помагаше за удължаване на линията на покрива и беше наречена „стик за хокей“ от дизайнерите заради формата си. Друга ясни архетипни характеристики на T-Roc беше острата, мускулеста и мощна раменна секция над арката на задното колело. Като част от емблематичната ДНК на тази продуктова линия, тези характеристики са включени и в новия дизайн на наследника.
Така, въпреки редизайна и подобренията, това го прави веднага разпознаваем като T-Roc – до последния милиметър. „Лицето“ вече показва стилистична близост до семейството на други съвременни модели на Volkswagen и по този начин се превръща в мост към дизайна на Volkswagen на бъдещето. Новото „семейно лице“ е само отправната точка, от която дизайнерите са създали „лице на продукта“ за новия T-Roc с възможно най-голяма автономност. Всяка линия, всеки ръб, всяка повърхност и всяка извивка се основават на логика и функционалност. Освен това SUV-ът е станал по-аеродинамичен: новият коефициент на съпротивление cd = 0,29 съответства на подобрение от 10% в сравнение с предшественика и – заедно с новата гама от задвижващи системи – служи като основа за значително подобрената ефективност на второто поколение T-Roc.
- 5 eTSI за пускане на пазара. Новият T-Roc е първата продуктова линия на Volkswagen, чиято цялата гама от задвижвания се състои изключително от ефективни хибридни системи. Една от най-успешните задвижващи системи на Volkswagen от тази епоха ще се предлага директно от пускането на пазара: 1,5-литров турбо двигател като 48 V мек хибрид (1.5 eTSI) в две нива на мощност с 85 кВт (116 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.)
- И двете версии на 1.5 eTSI, използвани за първи път в T-Roc, са високотехнологични системи: те преобразуват кинетичната енергия в електрическа чрез рекуперация и я съхраняват в компактна литиево-йонна батерия. В резултат на това ефективният двигател с вътрешно горене може да се изключва многократно по време на пътуване – този режим на движение по инерция пести гориво и намалява емисиите. Ако четирицилиндровият двигател работи, два цилиндъра също се изключват възможно най-често, което също намалява разхода на гориво. Освен това, електрическото усилване на хибридната система оптимизира производителността при потегляне, тъй като 48 V стартер-алтернатор с ремъчно задвижване с допълнителен електрически въртящ момент до 56 Nm – особено забележим при потегляне по наклон – поддържа бензиновия двигател.
- 0 eTSI и 1.5 Hybrid като нови хибридни системи. През 2026 г. две нови хибридни разработки ще дебютират в T-Roc: 2.0-литров бензинов двигател с турбокомпресор и 48-волтова мека хибридна система (2.0 eTSI) и 1.5-литров пълен хибрид (Hybrid). Новите хибридни задвижвания също ще се предлагат в две нива на мощност: новият 2.0 eTSI винаги е свързан със задвижването на всички колела 4MOTION в T-Roc. Първи ще бъде пуснат на пазара 2.0 eTSI 4MOTION със 150 кВт (204 к.с.). Към края на следващата година ще последва новата и още по-мощна флагманска версия от висок клас на продуктовата линия SUV с тази технология за задвижване: T-Roc R 4MOTION, разработен от премиум марката Volkswagen R. Също през 2026 г. двата нови 1,5-литрови пълнохибридни двигателя с предно задвижване и мощност от 100 кВт (136 к.с.) и 125 кВт (170 к.с.) ще допълнят гамата. Така гамата от двигатели на T-Roc ще се състои от шест версии – четири с предно задвижване и две със задвижване на всички колела, всички оборудвани с автоматични скоростни кутии.
- Първият SUV в своя клас с Travel Assist. Второто поколение на T-Roc е базирано на MQB evo – най-новият еволюционен етап на модулната напречна матрица. Това е
съпроводено с нова гама от асистиращи и комфортни системи в класа T-Roc. Нещо повече, благодарение на MQB evo, новият SUV разполага с технологии, които се използват и в по-големите Tiguan и Tayron. Нова функция в класа T-Roc е следващият етап от развитието на Travel Assist, който не само поддържа автоматична смяна на лентата, но и реагира по-плавно и още по-предвидливо на промените в ограниченията на скоростта. Важна система за безопасност е Emergency Assist, която автоматично насочва SUV-а към края на пътя и го спира в случай на спешност – ако водачът има здравословни проблеми. Системата за предупреждение при излизане също е нова на борда. Тя предупреждава пътниците преди отваряне на врата, ако отзад се приближава превозно средство. Особено в градския трафик системата за предупреждение при излизане може да помогне за предотвратяване на инциденти, които са особено опасни за велосипедистите поради внезапното отваряне на вратата на автомобила. За първи път T-Roc е оборудван с Park Assist Pro, който позволява напълно автоматично паркиране на разстояния до 50 метра благодарение на функцията за памет и дистанционното паркиране с помощта на смартфон. - Интелигентна матрица на оборудването. Volkswagen преструктурира и ясно проектира матрицата на оборудването на T-Roc. Стандартните и допълнителните функции и пакети могат да бъдат избрани само с няколко кликвания. Наблюдава се цялостно повишаване на стандарта на оборудване. Дори базовата версия на новото поколение T-Roc е всичко друго, но не и начален модел, благодарение на стандартния си пакет оборудване и висококачествените материали за интериора. Новият T-Roc може да бъде персонализиран целенасочено с три допълнителни варианта на оборудване. Най-високите версии съответстват на нивото на оборудване на следващия по-висок клас. В момента се предлагат следните четири линии на оборудване на T-Roc:
Trend (базов модел)
Life (средно ниво на оборудване)
Style (елегантна версия от висок клас)
R-Line (динамична версия от висок клас)
T-Roc във версия на оборудване R-Line
Качество на ново ниво. Дизайнът на интериора е изчистен и безпогрешен – хоризонтално структурираните повърхности и ясните линии осигуряват незабавна ориентация. Качеството на материалите определя ново статукво в класа – меки, висококачествени и покрити с плат повърхности в областта на арматурното табло, перфорирани и осветени декоративни елементи от изкуствена кожа за първи път, както и хаптично и визуално привлекателни платове на седалките, размиват границите на класа към по-високите класове. Управлението е обмислено до най-малкия детайл – лесни за хващане бутони на мултифункционалния волан, здрави и ергономично оптимизирани бутони за отваряне на врати и многофункционалният контрол на шофирането за различни функции и сила на звука създават интериорен свят, който може да се управлява интуитивно. Нова функция на борда на T-Roc е и head-up дисплей на предното стъкло. Технологиите, ориентирани към потребителя, включват функции като най-новото поколение инфоразвлекателни системи, включително гласово управление и интеграция с ChatGPT. Нови са и цифровите инструменти в голям правоъгълен формат; в допълнение към обичайните изгледи, те вече предлагат функция на черен панел с напълно оголен заден дисплей, тъй като не винаги е необходим пълният спектър от информация. Като първи модел в този SUV клас, T-Roc разполага и с опционална тризонова климатична система (Air Care Climatronic) като алтернатива на стандартния двузонов автоматичен климатик, позволяваща отделен климатичен контрол за триместната зона за пътниците отзад.
Много повече място за краката и багажно отделение. Всеки, който седи на шофьорската или пътническата седалка на T-Roc и гледа през високия и лесно видим преден капак, няма да си представи, че седи в SUV от компактен клас. Това впечатление се подсилва от пространството, предлагано от второто поколение T-Roc, което е подходящо за дълги пътувания и семейства. Дори ако отпред седят хора с ръст над 1,85 м, пътниците с подобен ръст имат достатъчно място за краката на трите места отзад благодарение на допълнителните 122 мм, добавени към дължината на новия T-Roc. Освен това дизайнерите са се погрижили да има достатъчно място за багажа на петима пътници. Благодарение на увеличената дължина, обемът на багажното отделение се е увеличил с 30 литра до 475 литра, когато е натоварено до височината на облегалките на задните седалки, които се сгъват в съотношение 1/3 към 2/3. От ниво на оборудване Life, зоната на централния подлакътник, включително централния подглавник, може да се сгъва отделно, за да се създаде място за дълги предмети като ски.
Сгъваема облегалка на предната пътническа седалка. Седалките са ергономично проектирани. Високата позиция на седене е характерна черта на SUV. От средната линия на оборудване Life, комфортните седалки вече разполагат с пневматични лумбални опори в облегалките, които могат да се регулират електрически. Има удобен централен подлакътник с интегрирано място за съхранение между предните седалки. В нивата на оборудване Life и Style, облегалката на предната пътническа седалка също може да се сгъва надолу, така че да могат да се превозват предмети с размер XL на борда на T-Roc.
Style с функция за масаж. Проектирана за максимален комфорт, версията Style от най-високо ниво разполага с ергономична шофьорска седалка ergoActive. И двете предни седалки Style са оборудвани с нова пневматична функция за масаж – функция, която Volkswagen е пренесла от средния и луксозния клас в сегмента T-Roc. Централните панели на седалките на предните и външните задни седалки са покрити с микрофлис ArtVelours Eco в спецификацията на оборудване Style. Комфортните седалки за водача и пътника отпред също са отопляеми и регулируеми по височина като стандарт.
R-Line със спортни комфортни седалки. Спортният T-Roc R-Line от най-високо ниво е оборудван с ергономични и визуално индивидуализирани спортни комфортни седалки отпред, включително интегрирани облегалки за глава. В централните секции на седалките на водача и пътника до него е вградена буквата „R“ за R-Line. Както T-Roc R-Line, така и T-Roc Style могат да бъдат поръчани опционално със седалки от висококачествена кожа; в този случай предните седалки са електрически регулируеми. В кожената конфигурация, линията Style е оборудвана и със спортни комфортни седалки. Комфортът на седене в T-Roc следователно е на ниво комфорт в своя клас.
Допълнителното оборудване предлага максимално разнообразие. Опциите включват детайли като IQ.LIGHT LED матрични фарове с високопроизводителни дълги светлини и 3D LED задни светлинни клъстери с динамична мигаща функция, електрически регулируеми седалки, head-up дисплей, озвучителна система Harman Kardon с мощност 480 вата, асистиращи системи като Travel Assist за полуавтоматизирани функции на шофиране, адаптивния контрол на шасито DCC в T-Roc със 110 kW, голям панорамен люк с възможност за накланяне и плъзгане и пакет Black Style с черни екстериорни детайли, включително черни алуминиеви джанти. Всички версии на T-Roc могат да бъдат поръчани с теглич, чието натоварване на теглича от 80 кг е проектирано за транспортиране на тежки електрически велосипеди.
Модел на Volkswagen с най-висок дял рециклирано съдържание. Новият T-Roc е и пионер за Volkswagen в областта на общата устойчивост. Това се отнася не само за хибридните и ефективни задвижващи системи, но и за особено високия дял рециклирани материали, които Volkswagen използва в новия T-Roc. До 140 екстериорни и интериорни компонента са произведени изцяло или частично от рециклирани материали. В зависимост от оборудването и варианта на двигателя, брутното им тегло е до около 40 кг. Това се еквивалентно на приблизително 16% от пластмасовата маса, инсталирана в T-Roc.
Най-големите компоненти, изработени от рециклирани материали, включват облицовката на долната част на каросерията и багажното отделение, таванната облицовка, облицовките на предните врати, облицовките на калниците и подовите покрития. По същия начин, до 85% от използваните текстили съдържат рециклирани материали. Както вече е известно от моделите ID., текстилът за интериора е до голяма степен изработен от рециклирани люспи от PET бутилки. Например, текстилът на стандартните седалки във версиите на оборудване Trend, Life и R-Line е изработен от до 100% рециклиран PET. Същото важи и за горния текстилен слой на тавана, килима и стелките. Микрофлисът ArtVelours Eco (стандартен за седалките във версия Style) се състои от до 71% рециклиран PET, който в този случай се получава например от тениски.








