Новият Toyota GR GT е разкрит като суперкола с V8 двигател и 641 к.с. за 2027 г.
Toyota най-накрая разкри новия си флагмански суперкола с V8 двигател – който ще се появи в продажба след около две години като впечатляващ конкурент с 641 к.с. на Mercedes-AMG GT и Aston Martin Vantage.
autocar.co.uk/car-news/new-cars
GR GT – кръстен на спортното подразделение Gazoo Racing на Toyota – е описан като замислен като „състезателен автомобил, разрешен за движение по пътищата“. Всъщност, състезателните версии за движение по пътищата и GT3 спецификациите бяха разкрити едновременно, което отразява факта, че са били проектирани напълно паралелно.

Суперкола с 320 км/ч най-накрая се отправя към шоурумите през следващите две години, за да се изправи срещу AMG GT
Основният фокус, казва Toyota, е бил да се „даде на автомобила високо ниво на динамични характеристики, но също така и да се постигне усещане за единство между автомобила и водача“. За тази цел председателят на компанията и „Майстор пилот“ Акио Тойода е работил в тясно сътрудничество с разработчиците на автомобила, с помощта на някои от най-успешните състезатели в Япония.
Заедно със сродния, но изцяло електрически Lexus LFA, новите суперавтомобили на Toyota формират това, което компанията нарича „троица“ от високопроизводителни флагмани, целящи да подчертаят инженерните си умения и техническите възможности – усъвършенствани на състезателната писта.
Друг приоритет по време на разработката е да се предаде „тайната съставка на автомобилостроенето“ на следващото поколение инженери на Toyota, така че хората, които са работили по оригиналната програма LFA, са участвали активно в концепцията за новите суперавтомобили.
Японският отговор на Mercedes-AMG GT използва нов 4,0-литров V8 двигател с два турбокомпресора като част от хибридно задвижване, което предава целевите 641 к.с. и 927 фунт-фута въртящ момент към задните колела чрез подсилена с въглеродни влакна тръба на въртящия момент – въпреки че компанията казва, че разработката все още е в ход и крайните цифри биха могли да бъдат по-високи.
Все още не са разкрити данни за производителността, освен целевата максимална скорост от поне 310 км/ч, но време от 0 до 100 км/ч за около 3,5 секунди е напълно постижимо.
Самият двигател е описан като „изключително лек и компактен“, благодарение на своята „hot vee“ конструкция – с турбокомпресори, монтирани вътре в цилиндровите блокове – както и на системата за смазване със сух картер и тънкия картер.
Toyota несъмнено ще използва двигателя и в други приложения, предвид значителното време и разходи, вложени в създаването му, но все още не е дала никакви насоки за това какви биха могли да бъдат те. Важното обаче е, че се казва, че двигателят ще бъде съвместим с „все по-строгите разпоредби за емисиите“, за да може да остане в производство години наред.
Звукът е бил централен компонент от инженерния процес. Toyota е искала V8 да осигурява „не само високо ниво на производителност, но и отличителния състезателен звук на V8 двигател с два турбокомпресора“. Твърди се, че изпускателната система е „внимателно изработена, за да произвежда звук, който се синхронизира със състоянието на автомобила“.
Той предава мощността си чрез осемстепенна автоматична скоростна кутия – също изцяло нова – която, подобно на седемстепенната в AMG, разполага с мокър съединител вместо преобразувател на въртящ момент, за да осигури „скорости на превключване от световна класа“, и механичен диференциал с ограничено приплъзване.
Електродвигателят (за който не са дадени спецификации) е монтиран пред скоростната кутия и служи за запълване на празнината между смяната на предавките, за да се избегне
загуба на въртящ момент.
Състезателната концепция на GR GT е очевидна в аеродинамично оптимизирания му стил и ориентирания към водача кокпит, който, според Toyota, е оптимизиран за използване от „както професионални, така и от джентълмени шофьори“, като същевременно е насочен както към шофиране на писта, така и към ежедневно шофиране.
Забележително е, че нито една от версиите на GR GT не е обозначена с емблема на Toyota никъде по екстериора или интериора си, в съответствие с обособяването на GR като собствена марка в рамките на групата Toyota, подобно на Lexus или Century.
Приоритетите за кабината бяха да се увеличи максимално видимостта, да се подобри чувството за защита и да се предложи „идеалната позиция за шофиране“. Специално внимание е обърнато на това да се гарантира, че всички превключватели са подходящо оформени и леснодостъпни, с цел постигане на „отлична управляемост“.
Намаляването на теглото и увеличаването на твърдостта са другите основни стълбове на разработването на GR GT, като Toyota се стреми GR GT да предлага „линеен отговор и високо ниво на управляемост“, както на писта, така и в града.
Това е първата Toyota с алуминиева каросерия в бяло, а панелите отгоре също са частично алуминиеви, както и основните компоненти на окачването, докато спирачните дискове са карбонови блокове от Brembo.
Крайният резултат е, че GR GT ще тежи по-малко от 1750 кг, съобщиха от Toyota, което ще го направи с около 300 кг по-лек от AMG със задвижване на четирите колела и почти същото собствено тегло като Aston Martin Vantage със задно задвижване.
Това ниско собствено тегло, разделено на 45% отпред и 55% отзад – в съчетание със специално разработена система за контрол на стабилността, базирана на състезателния автомобил на Toyota от Льо Ман – ще помогне на GR GT да постигне целта си „водачът да взаимодейства безпроблемно с автомобила на писти, както и по криволичещи пътища и други обществени магистрали“.








