ЕС официално отменя забраната си за двигатели с вътрешно горене до 2035 г.
Новите насоки целят 90% намаление на емисиите, като по този начин двигателите с вътрешно горене ще бъдат живи за малко по-дълго.
motor1.com/news
Съгласно предложения план на Европейския съюз (ЕС), новите двигатели с вътрешно горене щяха да бъдат ефективно забранени след 2035 г. Но с намаляването на ентусиазма към
електромобилите и реинвестициите на повече автомобилни производители в технологии за горене, ЕС официално реши да разхлаби ограниченията си.
Според Reuters, ЕС е преразгледал амбициозната си цел за 2035 г. и планира да облекчи ограниченията за двигателите с вътрешно горене. Първоначалното предложение имаше за цел да намали емисиите на CO2 от ауспуха на превозните средства със 100% в сравнение с данните от 2021 г., като принуди автомобилните производители да преминат изцяло на електрически превозни средства.
Сега, според официални лица, целта е да се намалят емисиите на CO2 с 90 процента в сравнение с 2021 г. Това означава, че хибридите, plug-in хибридите и електрическите превозни средства с удължен пробег ще могат да останат в продажба след 2035 г. Останалите 10 процента от емисиите ще трябва да бъдат компенсирани с неща като нисковъглеродна стомана, произведена в ЕС, или синтетични електронни горива и биогорива.
Отдавна се носят слухове, че ЕС ще премахне ограниченията. По-рано този месец беше съобщено, че ЕС обмисля отмяна на решението. А по-рано тази седмица ръководителят на Европейската народна партия (ЕНП) потвърди новината пред германския вестник Bild, казвайки:
„За новите регистрации от 2035 г. нататък, 90-процентно намаление на емисиите на CO2 вече ще бъде задължително за целите на производителите на автомобили за автопарка, вместо 100 процента. Също така няма да има 100-процентна цел от 2040 г. нататък.
Това означава, че технологичната забрана за двигатели с вътрешно горене е изключена от обсъждане.“ Следователно всички двигатели, произвеждани в момента в Германия, могат да продължат да се произвеждат и продават.“
На автомобилните производители ще бъде предоставен тригодишен период между 2030 и 2032 г., за да намалят емисиите на CO2 от автомобилите с 55% в сравнение с нивата от 2021 г. Изискването за микробусите, междувременно, ще спадне от 50 на 40%.
Това решение идва след натиск от германския, италианския и европейския автомобилен сектор. Марки като Volkswagen Group и Stellantis изрично заявиха, че предложението ще бъде трудно за изпълнение. ЕС най-накрая се съгласява.








