Архив

Следващият хот хеч Peugeot 208 ще се вдъхнови от духа на 205 GTI

Марката ще използва по-широко брандирането GTi – но само при електрически модели

Peugeot е готов да канализира духа на легендарния хот хеч 205 GTI с най-висококачествената версия на следващия 208.

Рендер на Autocar показва как би могъл да изглежда GTI, базиран на следващия 208

18 декември 2025 г.

Френският производител вече е възродил подмарката GTI performance за новата гореща версия на своя електрически супермини e-208 – и сега главният изпълнителен директор Ален пежо хот хеч 208Фавей каза пред Autocar, че ще добави още GTi модели, докато се стреми да постави „страхотните усещания при шофиране“ в основата на позиционирането на марката си, което вероятно ще се приложи и към следващата версия на хечбека 208, която се очаква през 2028 г.

e-208 GTI е най-новият участник в разрастващото се поле на електрическите хот хечбеци и ще се конкурира с Alpine A290, Cupra Born VZ и входящия Volkswagen ID Polo GTI с 278 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди и механичен диференциал с ограничено приплъзване.

Това е първият GTi хот хечбек, пуснат от Peugeot, откакто топ моделът 308 от предишното поколение се появи през 2015 г. Фави каза: „Нямаше да го направим, ако не смятахме, че искаме емблемата GTI да продължи да съществува в бъдеще. Така че определено ще се погрижим GTi да има бъдеще, което да надхвърля само това.“

Фави не даде никакви подробности за формата, която ще приемат тези бъдещи хот хечбеци, но каза: „Важното е да се уверим, че където и да има емблема GTi, получавате уникално и абсолютно най-доброто изживяване в категорията.“

Peugeot представи e-208 GTi през юни на 24-те часа на Льо Ман и ще започне да приема поръчки на състезанието през 2026 г., преди да започне доставките до края на годината, така че ще има почти 18 месеца между представянето и доставките до клиентите – дълъг период от време, който, според Фави, е доказателство за високите амбиции на Peugeot за GTI.

пежо хот хеч отзад„Точно толкова време е необходимо, за да се подготви колата“, каза той. „Искаме колата да бъде наистина топ в своята категория и наистина надежден хот хеч, и това е толкова време, колкото е необходимо.“

Признавайки базирания на Renault 5 A290 на Alpine като основен ориентир за инженерите на Peugeot, Фави каза, че e-208 GTi „определено ще бъде по-добър от подобно замисления си събрат – поне това се надяваме да бъде“.

Peugeot e-208 GTi

„Не, но сериозно, една от нашите отправни точки е да бъдем по-добри от тази кола и смятаме, че ще бъдем“, добави той, припомняйки си ожесточеното историческо съперничество между двете фирми в областта на хот-хечовете, като оригиналният 205 GTI беше най-близкият съперник на Renault 5 GT Turbo, а по-късно двата модела се изправиха рамо до рамо с 206 GTI и Clio RS 172.

Той добави, че GTi е важен елемент от наследството на Peugeot и се възражда като част от стремежа да „позиционира марката, за да каже много ясно, че Peugeot означава страхотни усещания при шофиране. Това е част от това, което сме.“

Желанието на Peugeot да подчертае своето наследство е очевидно в различните препратки към изключително популярния 205 в новата концепция Polygon, която е предвестник на следващия 208.

Спортна версия – която Фейви предполага, че е вероятна – несъмнено би удвоила този ретро облик, като преосмисли някои от определящите белези на 205 GTI, включително джанти с форма на пеперот, червени тънки ивици и забележителни GTi емблеми.

Следващото поколение на по-големия 308, което се очаква около 2028 г., също би изглеждало като вероятен кандидат за GTI версия, като се има предвид, че името на модела има пежо хот гтискорошно спортно наследство, което да използва.

Peugeot 308 GTi е на път

Това би позволило на Peugeot отново да предложи конкурент на модели като VW Golf GTI и Cupra Leon.

Въпреки че гамата GTi бъде разширена, Фейви каза, че емблемата няма да се използва отново за бензинов хот хечбек, тъй като санкциите за емисиите на CO2 на вътрешния пазар на Peugeot биха я направили твърде скъпа, за да бъде жизнеспособна.

Той каза: „Франция е голям пазар за нас и за съжаление правилата са такива, че има изключително високи глоби за CO₂ до 70 000 евро [61 400 британски лири] – така че би било просто невъзможно да се купи.

„Така че бихме имали хубава кола, която всички биха харесали, но би било просто невъзможно да се притежава и това би я направило напълно невъзможна. А ако нямаме френския пазар, ни е трудно да оправдаем разработването на такава кола.“