За i3: BMW заявява, че заводът в Мюнхен е готов за Neue Klasse
След iX3 от новия завод в Дебрецен, BMW планира да започне да произвежда електрически автомобили от Neue Klasse в завода си в Мюнхен от 2026 г. – включително седана i3 и по-късно комбито i3 Touring.
Компанията вече е завършила последните функционални тестове на новите съоръжения.
Изображение: BMW
bmwgroup.com, 18.12.2025
Производственото оборудване за новия цех за каросерии и монтажна линия в завода в Мюнхен е инсталирано и функционалните тестове са успешно завършени, обяви производителят.
Заводът на BMW в Мюнхен вече е „готов за производството на следващото поколение автомобили“.
Въпреки това, мястото все още не е произвеждало никакви превозни средства или части. Вместо това, тази фаза е по-скоро „пробен цикъл“. По време на така наречения „тест за обща функция“, производствените плановици и техниците по оборудването проверяват машините с щателни детайли. „Всички производствени стъпки се изпълняват без никакви части в системата. Цикъл по цикъл, невидимо превозно средство придобива форма. Въпреки че не се произвежда реална кола, този процес осигурява сигурността, че всичко работи безпроблемно и по план“, обясни BMW.
Предишни тестови модели на новия i3 – който, освен електрическото задвижване и името, не споделя нищо с добре познатия компактен електрически автомобил с батерии, произвеждан в Лайпциг – все още се сглобяваха в близкия Център за изследвания и иновации.
Монтажната линия на i3, инсталирана там, ще бъде преместена в завода в Мюнхен през януари 2026 г. В този момент „всички технологии в завода в Мюнхен ще бъдат на място, за да продължат строгите тестове на цялата производствена система“, първоначално под формата на предсерийни автомобили. Серийното производство на новото BMW i3 ще започне през втората половина на 2026 г.
Въпреки че отдавна се носеха слухове, главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципсе официално потвърди името i3 за електрическия седан във формат 3 Series по време на конферентен разговор в началото на ноември – както и планираното начало на серийното производство през втората половина на следващата година.
Това ще бъде моделът, вътрешно наричан NA0, който отдавна е обявен за централата в Мюнхен от 2026 г. По същество това е производствената версия на проучването Vision Neue Klasse, което BMW представи на IAA 2023.
Въпреки че заводът в Мюнхен вече произвежда автомобили с подобни размери, като например Серия 3 и Серия 4 с двигатели с вътрешно горене и хибридни силови агрегати, множество съоръжения трябваше да бъдат модернизирани, за да се съобразят с новата производствена логика на компанията „iFACTORY“.
През последните 18 месеца бяха извършени „обширни ремонти“ на приблизително една трета от площта на завода. „Стари халета бяха демонтирани и бяха построени нови съоръжения за монтаж, логистика и каросерийни работилници – всичко това, като същевременно се поддържаше дневното производство от до 1000 автомобила BMW Серия 3 и Серия 4“, заявиха от компанията.
„Старите халета бяха демонтирани и бяха построени нов монтажен, логистичен център и цех за каросерии – като същевременно се произвеждаха до 1000 автомобила BMW Серия 3 и Серия 4 на ден“, казва Петер Вебер, ръководител на завода на BMW Group в Мюнхен. „Серийното производство на новото BMW i3 е планирано да започне през втората половина на 2026 г.“








