Това е най-луксозният Unimog, който някога сме виждали
Кожени стелки за пода, допълнителна мощност и по-хубав костюм. Този Mercedes-Benz Unimog е наистина луксозен.
Снимка: Mercedes-Benz Special Trucks Luxus-Unimog (2026)
motor1.com/news, 18 декември
Mercedes-Benz Special Trucks отбелязва 80-годишнината на Unimog с концепция, която поставя легендарния универсален автомобил в режим на отдих – без да го кара да сваля работните
си ботуши. Разработен в сътрудничество с Hellgeth Engineering, този луксозен Unimog съчетава известните си офроуд възможности с повишена мощност, допълнителен комфорт и дизайн, който изглежда еднакво добре както в планината, така и паркиран пред петзвезден хотел.
Франциска Кусумано, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Special Trucks, го нарича израз на иновация и страст. Преведено от маркетингов жаргон: Unimog все още може да се катери по скали, но сега го прави с кожена тапицерия, амбиентни светодиоди и много по-малко сътресения за гръбнака. Дългогодишните фенове на Mercedes може би си спомнят стария „Funmog“.
В основата си нищо фундаментално не се е променило – и това е смисълът. Превозното средство е базирано на високопроизводителния Unimog U 4023, оборудван с портални оси, торсионно гъвкава рама, избираемо задвижване на всички колела и надлъжни и диференциални блокировки на двете оси.
Задвижването сега идва от шестцилиндровия двигател Mercedes-Benz OM 936, който замества четирицилиндровия агрегат и произвежда 300 конски сили. Mercedes обещава подобрена теглителна сила и по-усъвършенствана настройка на трансмисията.
Визуално Unimog е с матово сиво покритие, вози се на 20-инчови алуминиеви джанти с предпазители и разполага с модерна LED система за осветление. Традиционните странични огледала са заменени от MirrorCam, която използва цифрови камери и интериорни дисплеи. Според Mercedes, тази настройка е също толкова полезна офроуд, колкото и в градския трафик – макар че може би е по-приятно, когато възхитени погледи се появяват на екрана, вместо да изчезват в мъртвата зона.
Двойната кабина побира до четирима души и сега е тапицирана с висококачествена кожа, допълнена с контрастни шевове, LED амбиентно осветление и дори кожени стелки. Накратко, работният кон е облечен в костюм по поръчка. Калта все още е добре дошла – просто сега се усеща по-малко като опасност при работа и повече като спа процедура.
Визуално, присъствието наподобява SUV; механично, той си остава безкомпромисен Unimog. Всеки, който някога си е мислил, че легендарните офроуд възможности биха могли да използват малко повече мощност – и малко по-малко твърда пластмаса – сега има своя отговор.
Това не е просто маркетингово упражнение. Следващата година автомобилът ще бъде пуснат в експлоатация на клиентска площадка, за да събере реални данни за евентуална следваща фаза на разработка. С други думи, луксозният Unimog ще трябва да докаже, че може да прави повече от това да изглежда добре – той все още трябва да си заслужи мястото.
Този Unimog може да се справи както с бляскаво представяне, така и с високи изкачвания. Отива там, където другите се обръщат назад, и все още изглежда готов за луксозна вечеря след това. Иронията? Камериерът оценява кожените стелки, докато любителите на дейности на открито ценят порталните оси. И някъде в Арабската пустиня някой вече знае точно от кое превозно средство се нуждае.
Що се отнася до цената, тя засега остава в тайна.








