Архив

Мениджърът на Leapmotor потвърждава европейско производство от 2026 г.

Китайският автомобилен производител Leapmotor планира да произвежда до четири модела в испанския завод на Stellantis във Фигеруелас, близо до Сарагоса.

Както се очаква, производството ще започне с B10, последвано от три допълнителни модела до 2027 г.

forococheselectricos.com

19.12.2025 – 09:35

Това съобщи испанският портал Forococheseléctricos, позовавайки се на изявления на Динг Йонгфей, глобален директор по качеството на Leapmotor. „Ще произвеждаме B10, а до 2027 г. – китайците испанияаB05, A10 и A05. Общо четири модела в завода на Stellantis във Фигеруелас“, цитиран е китайският изпълнителен директор в доклада.

Производството на Leapmotor B10 във Фигеруелас ще започне през август 2026 г., с начален годишен обем от 40 000 бройки. Това съвпада с по-ранна информация: по-рано това лято беше съобщено, че производството ще започне през третото тримесечие на 2026 г. Въпреки че първото тримесечие също беше споменато по-рано, неотдавнашното изявление на Динг Йонгфей потвърждава, че третото тримесечие е официалният график.

Представянето на останалите модели ще зависи от темпото на европейския пазар, както съобщава Forococheseléctricos. Не е изключено обаче първоначалните обеми да се увеличат, ако търсенето го изисква.

Производството в Испания не е просто сглобяване на части, внесени от Китай. Според твърденията, цитирани в статията, Динг от Leapmotor е направил тези забележки по време на старта на Lieder Automotive, ново съвместно предприятие между китайската компания Duoli Technology и баския автомобилен доставчик Fagor Ederlan.

Lieder Automotive в момента установява производство в бившия завод на Fagor Ederlan в Борха и ще започне производството на шасито за Leapmotor B10 от юли 2026 г., доставяйки го на завода Stellantis близо до Сарагоса.

Leapmotor B10 е електрически SUV с дължина 4,52 метра, позициониран между компактния и средния сегмент. В Германия моделите, внасяни в момента от Китай, се предлагат на цени от 29 990 евро, докато напълно оборудваната версия с по-голяма батерия е на цена от 33 990 евро.

Компактният автомобил B05 беше представен през септември на IAA Mobility и вече е пуснат в Китай под името Lafa 5. Моделите A05 и A10 обаче принадлежат към A-сегмента, но се очаква да бъдат преименувани за европейския пазар – вероятно за да се избегне спор за търговска марка с Audi относно обозначенията на моделите, съдържащи „A“, последвани от цифри. Очаква се A10 да се продава в Европа като B03X. Цените на трите допълнителни модела за Европа все още не са обявени, но се очаква да бъдат по-евтини от B10.

Имаше много слухове около производството на Leapmotor в Испания, но със създаването на местна мрежа от доставчици и новия завод за батерии от Stellantis и CATL в региона, проектът вече придобива форма.

Когато първите модели B10 слязат от производствената линия на Stellantis следващата година, те няма да бъдат първите автомобили на Leapmotor, произведени в Европа: малкият автомобил Leapmotor T03 преди това е бил сглобяван в завода на Stellantis в Тихи, Полша, но производството е било прекратено.