Архив

Volkswagen тества роботизирано такси без волан и педали

Производителят казва, че използва този прототип на такси без шофьор, за да оцени реакциите на пътниците.

Снимка Концепт VW Gen.Urban Robotaxi

16 декември

Volkswagen представя нов прототип на автономно такси, но почти нищо не казва за него.

Gen.Urban в момента работи по установен маршрут във Волфсбург, за да наблюдава реакциите на пътниците към превозни средства без волан.

Volkswagen иска да навлезе в пространството на автономните превозни средства и планира да предложи самоуправляващо се ID. Новини следващата година.

Повече производители на автомобили обмислят производството на роботизирани таксита без шофьор, а Volkswagen иска да бъде начело. Германският гигант започна да тества автономно фау ве без волантакси в родния си град Волфсбург, Германия, без волан и педали. Засега това е само изследователски проект, но самоуправляващото се такси Gen.Urban вероятно е прототип, който в крайна сметка ще доведе до серийно производство.

Volkswagen по-рано разкри роботизирано такси, базирано на ID. Buzz, който ще се продава следващата година. Gen.Urban обаче е различен и изглежда като поръчково превозно средство, специално проектирано за работа като робот-такси.

В прессъобщение, обявяващо началото на тестовете във Волфсбург, Volkswagen не сподели почти никаква информация за превозното средство.

Освен липсата на физически контроли и фокуса върху измерването на реакциите на пътниците при автономно шофиране, не знаем много. Засега на борда има шофьор за безопасност (седнал на пътническата седалка), който може да поеме контрола над превозното средство с джойстик.

Превозното средство изглежда сякаш принадлежи към семейството електрически превозни средства ID., но изглежда малко по-футуристично. VW публикува само една снимка на Gen.Urban, но изглежда, че е автомобил с четири врати и задни врати с панти отзад, така че може да няма традиционна B-колона, която да улеснява достъпа до задните седалки.

Също така няма традиционни странични огледала, защото не се нуждае от тях. Вместо това има модули за камери, както и една предна камера, която можем да видим. Вероятно има камери, монтирани отстрани на автомобила, и можем да видим издатина на покрива към задната част, която вероятно помещава задната камера, вероятно заедно с други сензори.

Четирите модула със сензори в ъглите на оранжерията не оставят никакво съмнение, че това е превозно средство, предназначено да се управлява само. За да се уверят, VW има големи стикери от всички страни на прототипа с надпис „Изследователско превозно средство“. Прилича много на роботаксито Rimac Verne, но има две допълнителни врати, по-заоблена оранжерия и сензори, разположени на напълно различни места.

VW не споменава плановете си за Gen.Urban, но като се има предвид, че изглежда като модел, специално проектиран за автономно шофиране, а знаем, че VW има планове за автономни превозни средства, можем да предположим, че е предназначен за продажба по-късно. Не биха проектирали напълно нов модел само за да видят как пътниците реагират на това, че са в нещо без волан – трябва да има нещо повече от това.

Прототипът на Gen.Urban в момента се движи във Волфсбург по определен маршрут, вероятно засега превозва само служители на компанията. Това обаче показва, че VW е много сериозен по отношение на навлизането си в света на роботизираните таксита и се надява да се превърне в лидер, поне в Европа, където големите играчи в областта на автономното споделено пътуване от САЩ и Китай едва сега навлизат.