Архив

Манфред Харер е назначен за ръководител на научноизследователската и развойна дейност на Hyundai

Hyundai Motor Group обяви серия от кадрови решения. Най-значимото: Манфред Харер ще бъде повишен в президент и ръководител на отдела за научноизследователска и развойна дейност на Hyundai Motor Group, считано от 1 януари 2026 г.

hyundai.com

20.12.2025 г. – 12:00 ч.

Корейската група заяви, че е направила „назначения за ускоряване на трансформацията в софтуерно ориентирана група за мобилност“. Новата роля на Харер е дефинирана по следния хюндайначин: като ръководител на отдела за научноизследователска и развойна дейност, той отговаря за „засилване на конкурентоспособността на софтуерно дефинираните превозни средства (SDV) чрез тясно сътрудничество между софтуера и свързаните с него области, като се движат проекти за разработка от следващо поколение“.

Харер, който се присъедини към Hyundai Motor Group през 2024 г., наскоро заемаше поста изпълнителен вицепрезидент по разработването на превозни средства. Германският гражданин има опит от Audi и BMW и през близо 14 години в Porsche си е спечелил репутацията на един от водещите световни разработчици на шасита. Последната му позиция във Вайсах като сериен мениджър за Cayenne обаче продължи само девет месеца. Оттам той се премести в Apple, където работи като инженер по продуктов дизайн по проекта за електрически превозни средства „Titan“. След като се премести в Южна Корея през 2024 г., той беше повишен за първи път, поемайки отговорност за цялостното разработване на превозните средства на трите марки леки автомобили на групата, наред с разработването на Genesis и проекти за производителност.

С последното си повишение до президент и ръководител на отдел „Изследвания и разработки“, Харер вече не е отговорен „само“ за превозните средства, но и за всички други проекти за разработка – от фундаментални изследвания и различни платформи за превозни средства и софтуер до крайни продукти. Изявлението на Hyundai е пълно с похвали: Харер вече е „ръководил подобренията в основните характеристики на превозните средства“. В него се добавя: „Използвайки дълбокия си технически опит, Харер е допринесъл значително за утвърждаването на идентичността на марките Hyundai Motor и Kia през този кратък период с Групата досега.“

Харер не е първият германец, който поема цялостна отговорност за разработването в Hyundai Motor Group. През 2018 г. Алберт Бирман стана първият не-кореец, повишен начело на отдела за научноизследователска и развойна дейност. Дългогодишният разработчик на BMW преди това беше отговорен за спортните N модели на Hyundai. В края на 2021 г. обаче Бирман се пенсионира и се върна на консултативна позиция.

Общо 219 ръководители в групата са повишени, включително четирима президенти, 14 изпълнителни вицепрезиденти, 25 старши вицепрезиденти и 176 нови вицепрезиденти. Накратко, фокусирайки се върху други назначения, свързани с превозните средства: Джунчол Юнг, ръководител на отдела за производство в Hyundai Motor Group, ще бъде повишен в президент, считано от 1 януари 2026 г., „за да се засили допълнително лидерството в производството на хардуер и да се ускори установяването на подхода на Групата за софтуерно дефинирани фабрики (SDF)“.