Chrysler ME Four-Twelve 2004
ME Four-Twelveе е концептуален автомобил, произведен с марката Chrysler през 2004 г. Двигателят е Mercedes 6.0 L/366 CI четири-турбо V12. Междуосието на суперколата е 2794 мм, при дължина 4542 мм, ширина 1999 мм и височина само 1140 мм. Собственото тегло е 1310 кг.
Имаше само две произведени превозни средства. Първото, строго за авто шоу с много ограничени оперативни способности, е проектирано в пълна тайна през 2003 г. Трябвало е да използва опита от Daimler, и е построено от много малък екип, ръководен от ръководителя на проекта, Лоу Родес.
Автомобилът Auto Show, показан по време на North American International Auto 2004 Show (NAIAS) в Детройт, отнема по-малко от една година за проектиране и разработка. Дизайнът на стайлинга е дело на Брайн Найландер (отвън) и Марк Уолтърс (интериор). Едно от тези превозни средства, се съобщава, е било закупено от американския рапър Лудакрис.
Името МЕ се корени в Mid-Engine – средно разположен двигател, с четири турбокомпресора на дванадесет цилиндровия мотор.
Chrysler обяви пред световните медии на 2004 NAIAS, че ME Four-Twelveе е пълен работен прототип с цел да доведе до серийно производство. По време на обявяването през януари, 2004 г., ключов персонал в рамките на Racing Technology в Chrysler, режисиран от Кнот Дан (отговорен и за Dodge Viper, SRT производствени адаптации като Dodge Neon SRT-4 и Dodge Ram SRT-10 , Dodge Motorsports и Mopar) предупреди, че друг таен проект е проектиран и изграден – напълно функционален, и е на разположение на медиите за оценката от лятото на 2004 г.
Двигателят в ME 412 е много лек, алуминиев двигател. Този V12, заедно с четири турбокомпресора, е един от най-леките V12 двигатели в който и да е сериен автомобил, както и един от най-мощните, с 850 к. с. Автомобилът може да ускори от 0-60 мили в час за 2,9 сек. и от 0-100 мили в час за 6,2 сек. Концептът може да се движи с максимална скорост скорост 399 км в час, само на 5 мили в час по-бавно от оригиналния Bugatti Veyron. Предаване на ME 412 има седемстепенна скоростна кутия последователно с два съединителя полуавтоматични, с възможност за преместване за 200 милисекунди.
Колата е на 265/35ZR19 предни гуми и 335/30ZR20 – задните гуми (на 19- и 20-инчови алуминиеви джанти съответно). Спирачките на 412 ME са шест-бутални спирачни апарати с 16″ дискове.
Интериорът впечатлява с кожени седалки, табло от въглеродни влакна, както и хромирана покрита централна конзола, с кожа волан, накланящ се. Кабината на ME 412 разполага двузонов климатроник, премия аудио система, безключов достъп и система бутон старт. Покривът е направен от стъкло.
Тялото на ME 412 е ултра-леко, поради преобладаването на въглеродни влакна. Ниският профил на автомобила и ниският покрив гарантират, че колата е аеродинамична.
Шасито на ME 412 е от въглеродни влакна и алуминий във формата на пчелна пита, със стоманена задна подрамка и алуминиеви отливки.
ME 412 е показан в стил две врати купе. Версия роудстър няма.