BMW ускорява стратегията за EV и самостоятелно шофиране
Бъдещи платформи ще имат електрически и конвенционални автомобили
Automotive News Europe
МЮНХЕН – BMW Group ще ускори сменянето на своята посока към автономни и електрифицирани превозни средства чрез откриване на тест център в Германия и разработване на гъвкави платформи за конвенционални, плъгин хибридни и напълно електрически автомобили.
BMW сега навлиза във Фаза 2 на своята стратегия за електрификация след стартирането й преди три години, заяви изпълнителният директор Харалд Крюгер.
Автомобилният производител очаква да продаде 100 000 плъг-ин хибридни и електрически превозни средства за следващата година, каза Крюгер. Обемът ще представлява същото количество електрифицирани превозни средства BMW, което е продало през последните три години.
BMW Group продаде 2,25 милиона автомобила миналата година и целта през 2017 е в съответствие с целта да увеличи продажбите на електрифицирани превозни средства до между 15% и 25 % от световния си обем до 2025 г.
Крюгер заяви, че BMW ще продължи да инвестира в I-subbrand-а. Автомобилният производител е изправен пред критики, че устройството не е направило влияние на пазара, въпреки огромните инвестиции. Суббрандът в момента продава два модела – i3, захранван с батерии компактен градски автомобил и i8 плъг-ин хибрид суперавтомобил.
Крюгер заяви BMW постепенно ще прехвърли i-технологии във всички други марки на групата.
BMW в момента продава един чист EV – i3, и шест плъг-ин хибриди, които съчетават двигател с вътрешно горене и електромотор. Автомобилният производител ще добави изцяло електрическо Mini през 2019 г. и изцяло електрическо BMW X3 през 2020 г. i8 плъг-ин хибридът ще получи кабриолет версия през 2018 г. Mini ще добавите плъг-ин версия на своя нов Countryman SUV през следващата година ,
Автомобилният производител ще пусне технологията iNext на флагман в 2021 г. BMW визуализира концепция iNext с Vision Next 100 за самостоятелно шофиране през март.
Запитан за очакваното съотношение между изцяло електрически превозни средства и плъг-ин хибриди до 2025 г., Крюгер каза, че инфраструктурата за презареждане силно ще повлияе върху търсенето, така че е твърде трудно да се предскаже точно днес положението.
BMW е продало повече от 60 000 i3 от стартирането на автомобила през ноември 2013 г., заедно с повече от 10 000 i8 и 30 000 хибридни версии на различни модели на BMW, които се продават под етикета i-Performance.
BMW ще се съсредоточи върху самостоятелното шофиране с опит в нов R & D център за автономно управление, каза Крюгер. Компанията ще вземе решение относно местоположението на центъра до края на годината, но е вероятно да бъде в близост до сегашния R & D център, който се намира в близост до централата в Мюнхен.
Крюгер не вижда противоречие между „Радостта от шофирането“ – претенция на марката BMW и развитието на автомобилите, задвижвани от електричество, както и които ще могат да се насочват без водача.
Запитан за бъдещето на горивни клетки, Крюгер заяви, че BMW продължава да си сътрудничи с Toyota за клетъчните автомобили – технологични и горивни, и може да достигне производство в малки серии. Той каза, че основната пречка за започването на клетъчни мощните коли е липсата на инфраструктура за зареждане с водород, което би било много скъпо да се създаде.