Архив

Производители се противопоставят на Google и Apple

Правят общ консорциум332597-ford-and-toyota-establish-smartdevicelink-consortium-1-lg

Ford Motor и Toyota Motor се обединиха в консорциум с четири други автомобилни производители, за да се ускорят стандартите за развитието на индустрията за вградени в автомобила приложения, стъпка към предотвратяване контрола на Apple и Google за това как шофьорите свързват смартфоните с техните коли.

От Ford и Toyota заявиха, че Mazda Motor, PSA Group, Fuji Heavy Industries и Suzuki Motor са се присъединили към формированието  SmartDeviceLink Consortium.

Целта на обединението с нестопанска цел е да се насърчи по-голям избор на технологии за свързване на смартфони с дисплей на таблото и разпознаване на глас.

applink-spotify-1-of-1-1200x800Toyota се съпротивява на предлаганите CarPlay на Apple и Android Auto на Google в своите превозни средства, позовавайки се на загриженост, че това би намалило безопасността и сигурността. Ford ги предлага на всички свои модела превозни средства от 2017 г. Но автопроизводителят иска софтуерна платформа, която всички разработчици на приложения да могат да използват като алтернатива на тези на Google и Apple.

Доставчиците Elektrobit, Luxoft Holding, и Xevo също са се присъединили към консорциума. Panasonic, Pioneer и QNX подписаха писма за намерение да се присъединят, се казва в изявлението.

Toyota първо се съгласи да сътрудничи с Ford за автомобилни телематични системи през 2011 г. Автопроизводителите се притесняват, че ако CarPlay и Android Auto се установят, влиянието на Apple и Google върху индустрията ще расте.

Чрез разширяване на консорциума, автопроизводителите се надяват да запазят контрола върху достъпа на развлекателните приложения и получаването данни за превозното средство.