Архив

SIMCA Présidence

симка Четириврата кабриолетна версия на този автомобил се ползва като официална парадна лимузина и за посрещане на държавни гости от президента на Френската Република – де Гол, на сн. вляво.simca-presidence-(france)-retromobile-paris-2011-090-7822

…След успеха на DS, Анри Пигози прави Présidence – престижен за министри и други важни личности. А кабриолетът с две врати дори ще бъде правен по специална поръчка, но двата кабриолета с четири врати, направени от Chapron за Елисейския дворец са Chambord  модели с удължено междуосие.

Чрез комбиниране на шик черно с форми на Chambord, автомобилът напомня американските. Особено в този стил е задната част.

Présidence се произвежда в малки серии. Точно като всички Ford, произведени от началото на войната, той е щампован и сглобен в Chausson. След това каросериите са доставени на завода Poissy, където те получават механиката и цялото оборудване. Те се довършват на ръка в отделна работилница, където получават своята специфична задна част, включително тапицерия Pullman и една по-сложна форма. Занаятчийското изработване е в малки серии в размер на седем копия на седмица.

Няколко подробности, Présidence получава идентично тяло с това на други модели в гамата и задната му част не се променя с нищо. Добавя се само място за резервното колело на монтирана съчленена поставка, която позволява достъп до багажника. Като при специфичен модел, задната броня е оборудвана с двойни накрайници. Кърмата по този начин се удължава, което дава по-добър баланс на профила на автомобила – линията на поколение 1958-ма.

simca-vedette-presidence-cabrioletPrésidence също се отличава със специална обработка на хромирани лайсни, украсяващи го  отстрани. Докато тези, които украсяват крилата и предните врати са стандартни, тези, които се намират в задната част са специфични за модела. Точно като бумеранг е формата на задните калници. Тасовете са тези на Chambord от годините 1958-1959 г., има хром около прозорците.

В интериора има два варианта, „Classic“ с пейка и шофьорска разделена седалка, или „Grand Touring“, с отделни предни седалки тип Pullman. Покрити с превъзходно перде боядисано в три нюанса на сивото пътуващите се чувстват по-приятно, те получават изключителен комфорт благодарение на дебела тапицерия. Изтънчената атмосфера се допълва от детайли, като украсени с плетеница врати отвътре, гарнирани с буквата „P“, която свързва дръжката на вратата и манивелата за отваряне на прозорците. Друг ексклузивен елемент на Présidence, е таблото покрито с кожа вместо боядисани листа като при Chambord, докато в серия е хромираният лост за скоростите, както и възглавничките от пяна под килима на пода.f896fc1dfe908c9d9542c757b9949d65

От механична гледна точка, Présidence изглежда идентичен с Chambord с мощност  84 к.с. по SAE, тегло 1300 кг. и в допълнение двигател Ford V8, който малко мързеливо влиза във високи обороти и е немалко шумен. По същия начин гъвкавостта на мотора изглежда относителна.

Présidence е със стандартното оборудване Rushmatic система, автоматично ускоряваща. Две позиции, които се контролират от хромирани елементи, поставени на таблото са „Rush“, където четвъртата ускоряваща е около 110 км в час и „Път“, където го прави до 50 км в час.

На цена около 50% по-скъпо, отколкото на Chambord, Présidence не е широко разпространена (1570 копия). Тя предлагат обаче несравним комфорт за една кола от този клас и луксозен интериор за френски седан в момента.