Архив

През първата четвърт печалбата на VW Group скочи с 40%

Усилията да се подобри производителността се отплащатAR-305039947

BERLIN – Групата Volkswagen обяви, че оперативната печалба за първото тримесечие е нараснала с 40%, въпреки спада на продажбите на автомобили, което е знак, че намаляването на разходите се материализира, тъй като производителят на автомобили настоява да преодолее скандала с емисиите.

Тримесечната оперативна печалба на групата се увеличи до 4,37 милиарда евро ($ 4,77 милиарда) от $ 3,41 милиарда преди година, съобщи VW тези дни.

Приходите от продажби на групата нараснаха с 10% до $ 61,33 млрд., съобщи VW. Оперативната възвращаемост от продажбите е 7,8%, спрямо 6,1%.

„Усилията ни да подобрим ефективността и производителността във всички области на компанията се отплащат“, каза в изявление главният изпълнителен директор на VW Group Матиас Мюлер.

„Тези тримесечни резултати представляват първите осезаеми резултати“  на дисциплината на групата вследствие на дизеловата криза, заяви финансовият директор Франк Уотър.

Другите марки на групата имаха смесени резултати. Skoda и Seat увеличиха продажбите си, докато печалбата на Audi падна и загубата на Bentley се сви.

Оперативната печалба на Audi се понижи до $ 1,31 милиарда от $ 1,42 милиарда, тъй като най-големият вносител на печалбата на VW налага нови модели и технологии.

Печалбата на Skoda нарасна с 32% до $ 452.2 милиона, докато печалбата на марката Seat се увеличи до $ 61.1 милиона от $ 58.9 милиона.

Загубата на Bentley се сви до $ 32,7 милиона от $ 58,9 милиона. Подобренията в миксния и положителен обменен курс понижиха оперативната печалба на Porsche Automobile до $ 1.02 млрд. от $ 933.1 млн., казаха от VW.

Миналата година VW затъмни Toyota като най-продавания в света производител на автомобили.

Дългосрочната цел на VW Group е да се увеличи маржът на оперативната печалба на марката до 4% до 2020 г. и 6% до 2025 г. от 1,8% през миналата година, все още изоставайки от френските конкуренти PSA Group и Renault.

Volkswagen е заделил $ 24,7 милиарда за покриване на глоби, обратно изкупуване и ремонти, произтичащи от дизеловия скандал, като голяма част от тези средства излизат тази година.

 

По Reuters и Bloomberg