Архив

BMW поддържа предпазливи перспективи

Разходите за нови модели се покачват3352013247_555090d5c0_b

Automotive News

BMW остана на консервативна прогноза за печалбата, тъй като главният изпълнителен директор Харалд Крюгер не бърза да прокара прехода към електрически автомобили, които се движат самостоятелно.

Докато конкурентът Daimler си постави за цел „значителна“ печалба през 2017 г., BMW поддържа целта си за „леко“ увеличение на приходите, според изявление на базираната в Мюнхен компания. BMW ще се фокусира върху моделите си от висок клас през следващите години, включително и нов SUV X7, тъй като покрива немалките разходи за разработване на автомобили от бъдещето.

„Очакваме разходите за стартиране и маркетинг по отношение на новите модели да се увеличат в течение на годината“, каза в изявление главният финансов директор на BMW Никола Петер, отбелязвайки, че разходите за електрически технологии и автономни функции също ще бъдат високи. „Краткосрочната печалба не е решаващ фактор за нас: ние оставаме фокусирани върху устойчив, печеливш растеж“.

Опасявайки се от нарастващите разходи, BMW поддържа предпазлив подход. Първите стъпки на BMW Крюгер очерта в планове за 40 нови и модернизирани модела.

Офанзивата включва X2, компактен SUV, планиран за 2018 г., както и пълен размер X7. Продажбата на повече от доходоносните SUV и най-добрите седани – заедно с преработената серия 5 – е от жизненоважно значение, тъй като производителят има за цел да повиши рентабилността. Новият флагман на BMW със самостоятелното управление на електричество iNext, се очаква да бъде пуснат през 2021 г.

Печалбата на BMW от автомобилостроене нарасна с 6,1% през първото тримесечие до 1,87 милиарда евро (2 милиарда долара) благодарение на изкачващите се продажби, съобщи автомобилната компания в изявлението, описвайки ръста като „значителен“.

„Въпреки този по-силен от очаквания старт на годината, BMW избра консервативен подход“, заяви Джордж Диенг, анализатор в Natixis Securities. „Смятаме, че има място за по-оптимистично настроение.“

За разлика от конкурентите си, BMW избра да добави електрически двигатели към съществуващите модели, вместо да проектира специфични електронни автомобили. Компанията казва, че този подход го поставя в добра позиция да реагира на промените в търсенето, тъй като досега потребителите не са показали много ентусиазъм за зелената технология.