Opel и Vauxhall – вече окончателно към PSA Group
Групата става втора по големина в Европа
- Финализиране на придобиването на Opel и Vauxhall от PSA Group, обявено на 6 март 2017 г.
- Новата Група позиционира PSA Group на второ място в Европа с пазарен дял от 17% през първата половина на 2017 г.
- Михаел Лошелер, Главен изпълнителен директор на Opel/Vauxhall, ще представи в рамките на 100 дни стратегическия план, начертан от екипите на Opel/Vauxhall с подкрепата на PSA Group
На 1 август, PSA Group обяви финализиране на придобиването на дъщерните дружества на GM – Opel и Vauxhall, проект, подписан на 6 март 2017 г.
С Opel и Vauxhall, PSA Group става вторият най-голям автомобилен производител в Европа с пазарен дял от 17% през първото полугодие на 2017 г. В резултат на тази трансакция и вече с пет добре позиционирани автомобилни бранда, PSA Group ще засили присъствието си на основните европейски пазари. Това ще послужи за основа на рентабилен ръст в световен мащаб.
Opel и Vauxhall се ангажират със създаването на стратегически план с подкрепата на PSA Group, целящ възстановяване на основните икономически параметри. Екипите на Opel и Vauxhall ще представят този план в рамките на 100 дни и ще гарантират неговото изпълнение, което ще бъде подпомогнато от очакваната в средносрочен план годишна синергия в размер на 1,7 милиарда евро, генерирана от новата Група.
Финализирането на тази трансакция бележи основна стъпка в развитието на PSA Group. В ход е придобиването на европейската дейност на GM Financial, като сделката предстои да бъде одобрена от различни регулаторни органи и е планирана за втората половина на 2017 г.
Карлос Таварес, председател на Борда на директорите на PSA Group, коментира: „Заедно с Opel и Vauxhall стартираме нов етап от развитието на PSA Group. Този проект стана реалност само за няколко месеца, благодарение на изключителната работа на екипите и аз искам да им благодаря сърдечно. Ние ще се възползваме от тази възможност да надградим силните си страни и привлечем нови клиенти, благодарение на изпълнението на плана за развитие, който ще наложат Opel и Vauxhall. В същото време изпълнението на плана Push to Pass остава основен приоритет за екипите и те са фокусирани върху постигането на целите. Вярваме във възходящото развитие, което тези стратегии ще създадат, в полза на всички заинтересовани страни.“
За PSA Group
С продажби и приходи от 54 милиарда евро през 2016 г., PSA Group създава уникални автомобилни преживявания и предоставя решения за мобилност, които носят свобода и наслада на клиентите в цял свят. Групата печели от преимуществото на моделите на своите три марки, Peugeot, Citroën и DS, както и от широка гама услуги, свързани с решения за мобилност, включително марката Free2Move, за да отговаря на нарастващите потребности и очаквания на автомобилните клиенти. PSA е европейският лидер по отношение на емисиите CO2, със средно 102,4 грама CO2 на километър през 2016 г., и е новатор в сферата на автономните и свързани автомобили с 2,3 милиона такива автомобили в световен мащаб. Дейността на компанията се простира също в областта на финансите чрез Banque PSA Finance и в сферата на автомобилното оборудване чрез Faurecia.