Архив

Black cab става изцяло ново електрическо London taxi

Производството на преобразуваната компания тръгва от ноември

Производителят на прочутото лондонско Black cab, ще пусне през ноември и изцяло електрическа версия. Плановете са това превозно средство да се продава и на други градове в света със замърсен въздух.

Известната като Лондонска таксиметрова компания от 1948 г., ще стане Лондонска компания за електрически превозни средства (LEVC), за да пуска новия модел, който ще изминава   около 70 мили с  едно зареждане на батерията, преди да премине на бензинов двигател до 400 мили.

Крис Губей, главен изпълнителен директор на компанията, закупена от китайския автомобилен гигант Geely през 2013 г., заяви, че очаква по-стари дизелови модели скоро да бъдат забранени от политици и регулатори, загрижени за качеството на въздуха.

„Дизеловите кебове ще изчезнат, това е пътят напред. Но това няма да бъде толкова бързо, колкото хората мислят“, каза той.

Губей се надява да има до 150 от кабините на TX по улиците на столицата до края на годината, след като първите доставки започнат през ноември.

Според правилата на „Транспорт за Лондон“ (TfL) всички нови черни кабини от 1 януари 2018 г. ще трябва да бъдат електрически или да могат да генерират нулеви емисии. В съчетание с възрастовата граница за кабините от 15 години, това означава, че последните дизелови двигатели трябва да изчезнат от Лондон до 2032 г.

LEVC смята, че новата кабина ще бъде в състояние да се състезава в света на притежателите на Prius, собственост на Uber, като твърди, че предлага на клиентите премиум услуга.

Трябва да има 80 точки за зареждане за шофьорите на черни таксита до началото на следващата година, построени от T fL и др. Очаква се броят им да нарасне до 150 до края на 2018 г. и до 300 до 2020 г.

Средният шофьор на черна кабина покрива 120 мили за един ден, така че по-голямата част от времето колата ще работи без емисии.

Окончателният дизайн, представен в Лондон, е вдъхновен от черните кабини FX4, построени до 1984 г., които обикновено се възпроизвеждат като играчки и сувенири.

Дейвид Анкона, изпълнителен директор на Geely Design, каза за новата електрическа черна кабина, TX, че „В Лондон колата ще трябва да се състезава срещу London Vito Taxi на Mercedes Benz – алтернатива на традиционната черна кабина, която се продава от януари. Въпреки че не е електрическо превозно средство като TX, дизеловият автомобил се продава като икономичен вариант.“.

LEVC също ще се занимава с международния пазар за кабините, произведени в завода за 325 млн. паунда в Ковънтри, тъй като градовете в Европа и извън нея налагат по-строги стандарти за емисиите на превозните средства, за да намалят замърсяването на въздуха. Наскоро фирмата обяви, че вече е получила поръчка за 225 коли от амстердамския таксиметров оператор RMC.

Анна Джоунс, организатор в „Грийнпийс“, заяви: „Обединеното кралство трябва да се гордее, че е създало Лондонската компания EV и нейното прогресивно отношение към почистване на въздуха и намаляване на вредните емисии,  и сега е време автомобилната индустрия като цяло да се възползва от новите електрически технологии, за да остане релевантна и конкурентоспособна.“.

 

По сайта на „Грийнпийс“