Премиерните „мъници“ на Ford на София 2017
За пръв път новите Ka+, изцяло новата Fiesta и Focus RS
На Автомобилното изложение в София, което се проведе между 14 и 22 октомври в Интер Експо Център, Ford представи множество нови и впечатляващи модели.
Официална премиера за България и за автосалона направиха изцяло новата Fiesta – моделът-бестселър на Ford в Европа за 2012, 2013, 2014 и 2015 г. – както и новото Ka+. Градските мъници зарадваха любителите на компактни автомобили с изцяло новия си дизайн, технологии и икономичност.
Изцяло новото Ка+ разполага с впечатляващо вътрешно пространство, отлична ефективност и динамика в добро съотношение цена-качество. Интериорът на Ка+ осигурява водещо в класа място за главата на седящите отпред, място за краката на пътниците отзад и дълбочина на задните седалки. Просторният интериор осигурява достатъчно място за двуметров пасажер да седи зад двуметров шофьор.
Практичността на Ка+ в ежедневието се доказва и от 270-литровия багажник, достатъчен да побере два големи куфара, падащата задна седалка, както и още 21 места за съхраненние на вещи в цялата кабина. Изцяло новото Ка+ се задвижва от 1.2-литров бензинов Duratec двигател със 70 и 85 к.с.
Сред технологиите в новото Ка+ са системата SYNC за гласово управление на телефона, приложенията на смартфона, аудиосистемата; MyKey ограничава ключа на младите шофьори за максимална скорост, силата на аудиосистемата и не позволява изключването на системите за безопасност, като ESP например; Помощ при потегляне по наклон; Ограничител на скоростта; Ford Easy Fuel, предотвратяваща зареждане с грешен тип гориво. Клиентите могат да избират кожен волан с темпомат, отопляеми предни седалки, задни паркинг сензори и др.
Новата Fiesta се предлага в четири различни версии – изисканата Vignale, динамичната ST-Line, стилната Titanium и достъпната Trend. Догодина се очакват и кросоувъра Fiesta Active и спортната Fiesta ST с първия 1.5-литров 3-цилиндров EcoBoost двигател с 200 к.с.
Изцяло новият Ford Fiesta е технологично най-усъвършенстваната малка кола в сравнение с другите масови малки автомобили на пазара в Европа в над 40-годишната история на модела. Сред модерните технологии в помощ на водача, поддържани от 2 камери, 3 радара и 12 ултразвукови сензора, които са в състояние да следят на 360 градуса около автомобила и сканират пътя до 130 метра напред, са: Асистент за предотвратяване на сблъсъци и засичане на пешеходци, който вече работи и през нощта; Активен паркинг асистент, който прилага леки спирачни усилия, за да избегне удари с ниска скорост при паркиране без ръце; Разпознаване на пътните знаци; Автоматични дълги светлини; Адаптивен автопилот; Регулируем ограничител на скоростта; Система за следене на мъртвата точка; Предупреждение за страничен трафик; Индикация за дистанция; Предупреждение на водача; Помощ за спазване на лентата; Предупреждение за предстоящ сблъсък – налични досега в по-големите модели от гамата на Ford и за първи път предлагащи се в новата Fiesta.
Новата Fiesta предоставя отлично качество и рафинираност, характеризира се със стилен нов екстериорен и революционен интериорен дизайн с повече опции за персонализация от всякога. Ford допълнително са подобрили всепризнатото удоволствие от шофирането на Fiesta.
Тя е първият автомобил Ford, в който се вгражда премиум аудиосистемата B&O PLAY с десет високоговорителя, монтиран в багажника субуфер и централен високоговорител за средни честоти над арматурното табло, а също и за първи път предлага отварящ се стъклен панорамен покрив и отопляем волан. Комуникационната и развлекателна система SYNC 3 на Fiesta включва „плаващ“ HD тъчскрийн до 8 инча и гласово управление на основните функции.
Свръхмодерните двигатели включват 6-кратния световен двигател – 1.0-литровия бензинов EcoBoost с до 140 к.с., и 1.5-литровия дизелов TDCi със 120 к.с. – първият дизелов силов агрегат на Fiesta с висока мощност. Изцяло нова 6-степенна трансмисия с иновативни технологии за намалено триене спомага за по-ниски CO2 емисии и разход на гориво.
Новият Focus RS ускорява от 0-100 км/ч за 4.7 секунди, което го превръща в най-бързо ускоряващия RS модел досега и достига максимална скорост от 266 км/ч, задвижван от специално разработена версия на новия 2.3-литров EcoBoost двигател на Ford с максимална мощност от 350 к.с.
Изцяло новият Focus RS оптимизира ускорението с въвеждането на лонч контрол – за първи път в RS модел на Ford. С модела дебютира също и технологията за задвижване на всички колела с динамичен контрол на въртящия момент за изключителна тяга и сцепление с ненадмината пъргавина и скорост в завои. 4х4 системата следи сигналите от различни сензори в автомобила 100 пъти в секунда. За да осигури оптимална динамика, системата за задвижване на всички колела е калибрирана заедно със системата за електронна стабилност и по-специално базираното на спирачките векторно разпределение на въртящия момент, което работи паралелно с векторното разпределение на 4х4 системата. Максимум 70% от въртящия момент може да се прехвърли към задната ос, а до 100% – между което и да е от задните колела.
Водачите на Focus RS могат да избират между четири различни режима на шофиране и да настроят 4х4 системата, амортисьорите, електронната система за стабилност, отзивчивостта на волана и двигателя, и звука от ауспуха за оптимална динамика на пътя или пистата. Предлагат се режимите Нормален, Спортен и Писта, както и специален Drift режим, с който водачите постигат контролирано презавиване, дрифтейки по пистата.
2.3-литровият EcoBoost двигател в изцяло новия Focus RS споделя обща архитектура с изцяло алуминиевия 4-цилиндров арегат в новия Mustang и е значително променен, за да може Focus RS да осигурява 10% повече мощност. Двигателят се отличава с нискоинерционно двуструйно турбо с по-голям компресор, подобрени всмукателни характеристики и спортна изпускателна система с по-голям ауспух.
Източник: Мото Пфое