В София – премиера и на BMW X3 (2018)
Широка гама от помощни системи дава предимство пред конкурентите
BMW X3 е втората по популярност кола в света. И сега новият BMW X3 е следващата глава в тази история на успеха с още по-забележителен, динамичен дизайн, мощни, но ефективни задвижващи системи и класен лукс. Подобно на всички членове на успешното семейство X, той съчетава изключителни качества при шофиране на всеки терен с неограничена ежедневна употреба. Третото поколение на BMW X3 следва гумите на своите предшественици, като комбинира силен външен вид със спортно присъствие.
Българската премиера на модела беше на Автосалон София 2017.
Моделите X Line, M Sport и Luxury Line Trim и гамата от елементи на BMW Individual позволяват появата на BMW X3 да се персонализира още по-точно според личните вкусове на клиента. В допълнение към стандартните 18-инчови джанти от лек метал (по-рано – 17-инчови), клиентите могат да се потопят в списъка с опции за комбинации колела/гуми с размери до 21 инча.
Интериорът на новия BMW X3 показва завършване и качество на материала и е още по-класически и по-луксозен от своя предшественик. Нивата на комфорт са повишени с още множество нови възможности за оборудване, като три-зонова автоматична климатична инсталация, пакет на атмосферния въздух, седалка с активна вентилация, функцията за товари с 40:20:40 разделяни и сгънати задни облегалки, и панорамен стъклен покрив, който носи допълнителна лекота в интериора и допълнително подобрява възприеманото качество.
Друг нов елемент е незадължителният BMW Display Key, който не само предоставя на BMW X3 дистанционно радиоуправление, но и показва разнообразна информация за състоянието ,
Колата е още по-спортна от предшественика си, но не позволява компромис с комфорта на пътуването. Опциите на шасито включват M Sport окачване, динамичен контрол на амортисьорите, спирачки M Sport и променливо спортно управление.
Два дизелови двигатели и три бензинови агрегата ще бъдат на разположение за новия BMW X3. 360 к.с. BMW X3 M40i (комбиниран разход на гориво: 8.4-8.2 л / 100 км; комбинирани емисии на СО2: 193-188 г/км). За първи път автомобилът е оборудван с дизелов двигател.
Два дизелови модели са BMW X3 xDrive20d на със 190 к.с. (комбиниран разход на гориво: 5,4 – 5,0 л / 100 км; комбинирани емисии на СО2: 142-132 г / км) и BMW X3 xDrive30d развива 265 к.с. (комбиниран разход на гориво: 6,0 – 5,7 л / 100 км; комбинирани емисии на СО2: 158-149 г / км).
X3 20i на BMW със 184 к.с. (комбиниран разход на гориво: 7.4-7.2 л / 100 км; комбинирани емисии на СО2: 169-165 г / км) и избор на задвижване на всички колела или задна ос (не в Европа) ще последва скоро след старта на новия X3. Всички варианти на двигателя ще бъдат модернизирани до последната версия на осемстепенната трансмисия Steptronic.
Строго прилаганата стратегия за развитие на BMW EfficientDynamics за новия BMW X3 включва, както двигатели, оптимизиращи икономията на гориво, така и широкото приложение на интелигентни леки конструктивни мерки. Например, използването на алуминиеви компоненти в двигателя и окачването намали теглото на съответните монтажни възли. Следователно новото BMW X3 е до 55 кг по-леко. BMW X3 има и коефициент на въздушно съпротивление от клас Cd = 0.29.
BMW ConnectedDrive е водещият световен производител на интерактивни навигационни решения за семейството на BMW контрол и пакет Driving Assistant Plus безопасност, включително кормилната и контрол платно асистент, Lane Change Assistant (est. от декември 2017 г.) и Lane поддържане асистент със защита от страничен удар.
Тази широка гама от системи за помощ дава предимство на новия BMW X3 пред неговите директни съперници. Втората система на BMW ConnectedDrive – системата за подпомагане на водача на BMW Personal CoPilot се извършва от услугите на BMW ConnectedDrive и приложенията.
В резултат на това новото BMW X3 вече разполага и с BMW гъвкава платформа, също Open Mobility – тази нова интегрирана цифрова концепция за по-добра лична мобилност използва различни точки на съприкосновение (като смартфони и умни часовници), за да се интегрира колата безпроблемно в дигитален живот на потребителя.
Това означава например, че може да се прехвърли информация за мобилността, като например адреси от календарни записи, от смартфон в колата, да се влезе в системата и да се изчисли оптималното време за пътуването.
Управлението с жестове позволява различни системи за навигация и инфотейнмънт да се управляват интуитивно, като се използват жестове с пръст и ръце. Междувременно, също така опционалният гласов асистент позволява на водача да го използва. И допълнителният дисплей за главата е най-важната информация, свързана с управлението, която трябва да се проектира директно в зрителното поле на водача. Head-Up Display в новия BMW X3 е ненадминат в своя сегмент за графики, разделителна способност и опции за показване.
Източник: netcarshow.com