Архив

Новият Road Rover ще стартира през 2019 г.

Новата моделна линия на Land Rover – електрически задвижвани големи луксозни автомобили2222

Autocar

Jaguar Land Rover (JLR) ще зашемети автомобилния свят, като стартира нова моделна линия, Road Rover, преди края на десетилетието, както британският Autocar пише.

Първото производствено превозно средство ще бъде първокласен изцяло електрически модел, насочен главно към пазари като Калифорния в САЩ и Китай.

Той ще се счита за конкурент на Mercedes-Benz S-Class по отношение на чисто луксозно и интериорно майсторство, но с известна способност да се движи по „всички терени“. Автомобилът ще бъде настроен и за впечатляващо динамично представяне на пътя, като се възползва от потенциала на електрическите мотори.

Автомобилът може да направи своя публичен дебют на автомобилното изложение в Лос Анджелис в края на 2019 г., като продажбите ще започнат скоро след това. Цените се очаква да бъдат фиксирани на около £ 90 000 за най-добрите версии.

222333С течение на времето се очаква серията Road Rover да се превърне в поредица от автомобили, които са за по-благоприятни пътища, но са все още здрави.

Дизайнерският директор на Land Rover Джери Макгавърн е добре познат за идентифицирането на потенциала на новите модели с успешните Range Rover Evoque и последните Range Rover Velar.

В едно интервю с репортер от 2015 г. в списание „Режисьор“ Макгавърн заяви: „До 2020 г. ще има 22 милиона продадени автомобили тип SUV в световен мащаб. Така че това е масивен пазар. Питаме: какви са продуктите, които бихме могли да създаваме и преди това нямахме в нашето портфолио.“.  Резултатът беше Velar.

Предполага се, че Макгавърн планира още по-луксозен и различен Range Rover, за да поеме предстоящия Rolls-Royce Cullinan.

През 2014 г. Волфганг Цибарт, тогава групов инженерен директор, намекна за плановете за електрификация на JLR, като предсказа, че пазарът ще се раздели на автомобили за града и на „втора или трета кола за богато семейство“. Цибарт предложи последният сегмент да има потенциал за JLR и че всяко EV ще бъде с размерите на Jaguar XJ и „насочено към САЩ и Китай“.

Всъщност Autocar разбра, че първият модел Road Rover се разработва успоредно със следващото поколение XJ. Основната структура на двете превозни средства е алуминиева архитектура от ново поколение, която може да поеме, както батериите, така и буталните двигатели.

Смята се, че новите XJ и Road Rover ще бъдат и чисто електрически превозни средства с двойни електродвигатели и задвижване на всички колела при поискване. Road Rover ще подчертае екстремния лукс – огромният успех на сегашната S-класа доказа, че джипът не е изтласкал супер луксозните салонни автомобили от пазара – и също се очаква да има регулируемо на височина окачване за определена степен – способност за смяна. Предвижда се пробег от най-малко 300 мили, както и време за ускорение от 0 до 60 мили за под 5 сек.

JLR трябва да се състезава главно с конкуренти на марката premium като Porsche и Audi, които и двете стартират луксозни ЕV през следващите две години. Може би най-близкият конкурент на новия Road Rover е E-tron Sportback на Audi, който се очаква да бъде пуснат през 2019 г. Това също има задвижване на всички колела и очакван пробег от 300 мили в идеални условия.

Няма твърда новина дали Road Rover ще има свой собствен самостоятелен дизайнерски език. Въпреки това, вероятно е да се надгражда външния вид на Velar, подчертавайки опънатите и много чисти повърхности.