Елън Мъск представи революционен товарен автомобил
Електрическият камион Tesla е с пробег 800 км и е по-лъскав от суперавтомобил
Електрическият производител на автомобили Tesla представи своя елегантен електрически седлови влекач с полуавтономни възможности на 16 ноември вечерта в едно вълнуващо предаване на живо в дизайнерското си студио в Хоторн, Калифорния.
Подчертавайки представянето на камиона, изпълнителният директор на Tesla Елън Мъск определи новият Tesla Semi като най-безопасното и най-удобно средство при камионите. (Semi – съкр. от Semi Truck – седлови влекач).Нарича се също Tesla Truck. Дизайнер e Джером Гюлен.
Заместник-председателят на Tesla в програмата за превозни средства, Джером Гюлен води програмата за камиони. Той някога е бил начело на проекта на седловия влекач Cascadia Diesel Class 8 на Freightliner, преди да конфигурира производствената линия на модел S.
Tesla Semi е изцяло електрически камион от клас 8 с полуремарке, споменат за първи път в главния план Tesla 2016. Tesla каза по това време, че имат работен прототип, който използва „купчина“ електрически мотори Tesla Model 3.
Електрическият камион е от клас 8, категория товарни автомобили, които тежат повече от 33 000 паунда, включително с ремарке 80 000 паунда.Tesla заяви, че ще се зарежда до 80% за 30 минути с помощта на „Tesla Megacharger“.
Тази Tesla има пробег от 500 мили (800 км) при максимално тегло при скорости по магистралите, много по-високи от ранните изпробвания с диапазон от 300 мили. Мъск каза, че камионът има коефициент на съпротивление от само 0.36, което го прави по-аеродинамичен от Bugatti Chiron, супер автомобил от 2.7 милиона долара с драг коефициент 0.38. Ще се ускорява до 105 км в час за 5 секунди.
Средствата за безопасност включват автоматично спиране, следване на лентата и др.
Камионът може да измине 400 мили от обхвата само с 30 минути зареждане, а оперативните му разходи на миля са с 20% по-ниски от тези на конвенционалните дизелови камиони с полуремаркета.
„Всеки камион, който продаваме, ще има подобрен автопилот като стандарт“, каза Мъск. Това означава и полуавтономни способности за следене и задържане на ленти. С помощта на системата за автопилот няколко камиони Tesla могат да образуват конвой по магистрали, което води до по-нататъшно намаляване на оперативните разходи.
Въпреки, че Tesla казва, че периодът на изплащане на отказани разходи за гориво за камиона би бил само две години, тя не разкрива цена на дребно. Производството е планирано да започне през 2019 г.
В края на събитието Мъск представи и новия четириседалков роудстър на компанията – кола с пробег 1000 км, която може да достигне от нула до 96 км в час за 1,8 секунди. Tesla твърди също, че това е най-пъргавият автомобил, произвеждан някога. В този сайт роудстърът ще има допълнително представяне.
Полуготовият камион е очевидно основно отклонение от основните потребителски ориентирани автомобили на Tesla, като модел S и модел X, които са електрически ежедневни от висок клас и се конкурират с луксозните автомобили.
Първото нахлуване на Tesla в областта на търговските автомобили я прави конкурентна с с производителите на камиони, а не с производители на автомобили.Предвижда се пускане на 15 камиони, с планове да използва 5 в САЩ и 10 в Канада. Търговец на дребно от Срледния Изток е резервирал 4 камиони за своя автопарк. Най-голямата верига за хранителни стоки в Канада, Loblaws, е поръчала 25 единици, за да помогне с целите си за електрифициране на парка и намаляване на въглеродните емисии.
Медиите отбелязаха липсата на спецификация за теглото и цената на превозното средство, тъй като полезният товар е ограничен от правителствените правила за теглото на комбинирания влекач-ремарке.
Ясно е, че възможностите за самоуправление на камиона предвещават мащабна промяна в икономиката. Съветът на икономическите съветници в Белия дом в доклад от миналата година установи, че автоматизацията на автомобилите може да застраши 2,1 милиона до 3,3 милиона работни места.
Търговските превозни средства, особено камионите, са основен източник на емисии на парникови газове. Според катедрата по енергетика на САЩ, камионите от клас 8 транспортират 80% от всички стоки в Съединените щати и представляват 22% от общото потребление на енергия в транспорта, изгаряйки всяка година 28 милиарда галона гориво на 2,5 милиона камиона, с до 66 000 мили годишно на километража.
Около света, тези камиони представляват 7% от емисиите на парникови газове и харчат 17 милиона барела петрол на ден, като търсенето нараства с 1,9% годишно, според Международната агенция по енергетика.
Източници: vox.com и Wikipedia