Архив

Продажбите на plug-in автомобили растат

Китай има потенциала да се превърне в лидер

Nissan LEAF на зарядна станция Tesla Supercharger

Nissan LEAF на зарядна станция Tesla Supercharger

По ev-volumes.com

Глобалните продажби на  plug-in автомобили до септември 2017 бяха над 764 000 бройки, с 46% по-високи от същия период на 2016 г. Те включват всички продажби на леки автомобили BEV и PHEV, леки автомобили в САЩ/Канада и лекотоварни автомобили в Европа. През третото тримесечие 66% от продажбите са изцяло електрически (BEV), а 34% – хибридни (PHEV). Всички електрически автомобили са печеливши, тъй като китайският пазар, който е приятелски настроен към BEV, продължава да печели.

Растежът на третото тримесечие е повлиян от ускоряващия се китайски пазар, като САЩ и Европа го следят отблизо. Toyota Prius Prime PHEV се превърна в най-добре продаваният в Япония и изтегли този пазар. През септември продажбите достигнаха рекордни нива, като 122 800 единици, регистрирани през този месец, бяха с 19% повече от предходното най-добро време, което бе определено през декември миналата година с 102 800 бройки.

Търсенето през третото тримесечие се очаква да се повиши на основните пазари и най-вече в САЩ, като оборотът на модела Tesla 3 и края на финансовата година осигуряват допълнителен тласък в продажбите на повечето модели.

Продажбите по държави

Продажбите по държави

С ограниченията на субсидиите, нещо от миналото, Китай се връща на световната позиция: увеличи продажбите с 49% на годишна база, като добави над 100 000 бройки към последната година с 227 000 бройки. В Европа (+ 39%) и САЩ (+ 31%) също нараснаха значително, като останалите пазари се развиха още по-бързо, като Япония (+ 103%), Южна Корея и Канада.

Япония дължи връщането си на позиция и с неотдавнашното въвеждане на новия Nissan Leaf, продажбите трябва да нарастват експоненциално.

Продажбите в Европа са се увеличили с 39% през тази година, като Германия ускорява приемането на EV, което е със 106% на годишна база, а по-малките пазари са още по-добри, като Исландия (+ 268%), Украйна (+ 304%) или Словакия (+ 800%).

Пазарът на Северна Америка нараства по-бавно от Европа, но темпът на растеж от 31% е все още значителен, като се възползва от въвеждането на GM Bolt и Prius Prime в големи обеми. Новото е, че се включват други 20 държави в Северна и Южна Америка, Африка, Близкия изток и Азия/Океания, макар и в повечето от тях да се продават в много малки количества.

Китайското правителство е решено да се бори срещу смога, изменение на климата и претоварване на движението. Щедрите субсидии, освобождаване от такси, квоти за продажби и ограничения за употребата на традиционни автомобили  са довели до увеличаване на дела на plug-in до над 2% през тази година. С общ пазар на пътнически автомобили от 25 милиона продадени ежегодно, Китай има потенциала да се превърне в лидер в обема на добавките с голям марж.

2% са само началото, а амбициите са много по-високи: дял от 6% до 2020 г., дял от 20% до 2025 г. и забрана на всички продажби на петролни автомобили след 2030 или 2035 г. са напълно възможни сценарии.

Както може да се види, главният двигател за увеличаване на електромобилите е Китай, като на  тази страна са почти половината от продажбите тази година.