Архив

Собственикът на Saab – NEVS, планира шведска продукция

Започна производството на EV, базирано на Saab 9-3 в Китайnevs-9-3-production-start-in-china

Bloomberg

BEIJING – National Electric Vehicle Sweden, NEVS, която придоби активите на Saab Auto, планира да произвежда електрически автомобили в шведската фабрика на иконичната марка, тъй като се стреми да се възползва от глобалния интерес към по-екологични автомобили.

NEVS ще прави EV в завода на Saab в Тролхатан под собствената си марка NEVS през втората половина на следващата година, каза председателят Кай Янг.

С нарастващото търсене на превозни средства, задвижвани от батерии, NEVS също така говори с общинските власти, включително тези в Шанхай, Хангжу и Ченду, за създаването на втората си фабрика в Китай и разглежда възможността за завод в Турция.

Докато шведското местоположение се възражда, марката Saab не се връща. Преди пет години NEVS купи активите на Saab, които бяха отделени от авиационния производител Saab АB през 1990 г. След обещанието миналата година да не използва името Saab, китайската компания ще използва търговската марка NEVS за автомобилите, които ще произвежда, спирайки шведската автомобилна марка, която прави първия си автомобил през 1949 г.

NEVs.jpg&MaxW=622&cci_ts=20171208090443В Китай NEVS се изправи срещу повече от 80 конкуренти, които се опитват да спечелят превъзходството в бързото пренасочване на индустрията към модерни технологии и електрификация. Нацията е с нови стратегически отрасли и има за цел да увеличи 10-кратно продажбите на plug-in хибриди и напълно електрически автомобили през следващото десетилетие.

NEVS е спечелила поръчки за около 300 000 електрически автомобила от фирми, като например Panda New Energy. Компанията прекара последните пет години в разработването на електрически автомобили и стартира първия си модел – 9-3EV, базиран на платформа Saab – в Тиендзин в началото на декември 2017. Фабриката в Северен Китай има първоначален капацитет от 50 000 единици годишно и ще бъде разширена до 220 000 автомобила до 2019 г.

Цената на електрическите автомобили, произвеждани от компанията, е паднала до нивото на сравнимите бензинови двигатели, тъй като разходите за батерии са спаднали до около една трета от цифрата преди три години.

Промишлените продажби на автомобили в Китай може да се ускорят следващата година, тъй като икономическата експанзия помага за повишаване на търсенето от градовете и провинциите, разположени във вътрешните части на страната. Доставките може да се увеличат с около 4%, което е два пъти по-бързо от очакваната за текущата година, съобщи наскоро Китайската асоциация на пътническите автомобили. Продажбите на дребно на автомобили са нараснали с 1,6% до 21,4 милиона броя през 11-те месеца до ноември.

Щедрите субсидии от страна на китайското правителство и стимулите за политиката спомогнаха за ускоряване на развитието на електрическите превозни средства, тъй като разходите за компонентите намаляха. Конкуренцията се засилва в Китай – най-големият пазар в света за дизелови двигатели и електрически автомобили, като големите производители на автомобили като Volkswagen Group и Ford Motor ускоряват въвеждането на електромобили в страната.

„Да бъдеш първа част на електромобилната индустрия не гарантира, че компанията ще бъде силен играч“, казаха от NEVS. „Прилича на велики вълни, подмиващи пясъка – 95% от компаниите няма да могат да оцелеят, тъй като прагът на производство на електрически автомобили е доста висок, така че стремежът само няма да стигне“.