VW, Peugeot и Seat – с компактния SUV сектор към нов рекорд
Търсенето на Peugeot 3008 нарасна със 157% през 9-те месеца
По Automotive News Europe
Силното търсене на нови компактни SUV модели от Volkswagen, Peugeot и Seat, в комбинация с успешното опресняване на Ford Kuga, помогна за увеличаване на европейските продажби в сектора с повече от една четвърт през първите девет месеца.
Скоростта на растеж означава, че сегментът ще достигне нов рекорд от 1,8 милиона бройки до края на годината, което е над 1,5 милиона през миналата година, смята аналитичната фирма LMC Automotive.
Тази година растежът ще бъде трудно да се постигне през следващите години, но продажбите все още са на път да достигнат 2 милиона до 2020 г., очаква компанията. Това ще помогне на продажбите на SUV като цяло да „надминат“ една трета от европейския пазар до 2021 г., спрямо една четвърт днес, каза анализаторът на LMC Сами Чан.
Nissan Qashqai запазва водещата си позиция в сегмента, но от години е изправена пред най-трудното предизвикателство от Volkswagen Tiguan. Стартирането на ново поколение на най-продавания SUV на VW увеличи продажбите на Tiguan с 45% през първите девет месеца, показват данни на анализатор на пазара JATO Dynamics.
Търсенето на Peugeot 3008 нарасна със 157% през 9-те месеца. Това увеличение на продажбите е може би още по-впечатляващо. Ръстът на тримесечното увеличение на продажбите на европейския автомобил на годината е изпреварил моделите като Hyundai Tucson и Kia Sportage, благодарение на повишената конкурентоспособност.
От Peugeot казаха, че моделът 3008, първият им SUV в сегмента, е „надхвърлил целите“, като е пробил с 300 000 продажби от старта си през октомври миналата година. Peugeot съобщи, че версиите с високи спецификации на моделите му съставляват 38% от продажбите през октомври.
Ford твърди, че също така се е възползвал от силното търсене на висококачествени версии на Kuga. Продажбите на Kuga са се увеличили с 20% през първите девет месеца, което е помогнало да спечели номер 5 в сегмента на компактния SUV сегмент през периода.
Ford пусна версията на Kuga от ноември 2016 г. Фигурите от Ford показват, че линията на Titanium представлява 43% от продажбите през октомври, а спортният ST-Line е с 27%.
VW получи тласък от пристигането на новия Tiguan.
Успехът на моделите с високи цени създаде голяма ценова разлика между компактните SUV и компактните автомобили. В Германия средната цена на компактния SUV е била 31 946 евро през септември, в сравнение с 26 391 евро за други компактни автомобили. „Компактните SUV остават перфектният начин за производителите на автомобили да увеличат не само продажбите, но и печалбата,“ каза анализаторът на JATO Фелипе Муньос.
Въпреки текущото увеличение на обема, темпът на растеж на сегмента ще се забави, тъй като последните няколко пропуски се запълват от автомобили със закъснение.
- Opel / Vauxhall пуска на пазара Grandland X, който се намира на същата платформа на PSA Group като 3008.
- Citroen C5 Aircross се появява в Европа в края на следващата година след дебюта си в Китай тази година. C5 Aircross споделя същата платформа PSA Group като Grandland X и 3008.
- Skoda пуска на пазара Karoq, който има добри шансове да отиде в топ 10 на сегмента в бъдеще, като се има предвид успехът на марката VW Group с компактните модели в Европа.
- Mitsubishi ще започне продажбата на Eclipse Cross в сегмента.
Това оставя Fiat като единствения голям производител на автомобили без модел в сегмент, който придобива огромно значение за автомобилните производители по отношение на пазарния дял.
През септември компактните SUV са представлявали 10% от общите продажби в Европа, което е нараснало от 8,1% през същия период на миналата година, сочат данните на JATO. Някои пазари бяха почти двойни, а Латвия достигна 18%. Испания беше голям пазар за компактни SUV с 13%, а Великобритания – с 11%.Компактните SUV са имали дял от 7,8% от пазара, поставяйки Германия на 25-то място в Европа. Италия също е под средното ниво – с 8,7%.
Насърчаването на системите за задвижване на всички колела е добър начин да се увеличи общата продажна цена, но усвояването на тази функция е спаднало до 24% през септември от 28% през същия период на миналата година. Някои производители на автомобили са по-добри от други, за да убедят клиентите да харчат допълнително за awd.
Например, 61% от продажбите на Honda CR-V, 49% от обема на Mazda за CX-5 и 47% от Tiguans, които VW продава в Европа, включват технологията, според данните на JATO.