Audi се отказва да продаде марката Ducati
Ще може да поеме разходите по скандала за емисиите
Ройтерс
INGOLSTADT, Германия – Audi се отказва от плановете си да продаде своята италианска мотоциклетна марка Ducati в знак на увереност, че производителят на автомобили очаква да бъде в състояние да поеме разходите за стратегически „ремонт“ вследствие на скандала за емисиите на дизелови горива в родителската Volkswagen Group.
Стъпки за намаляване на разходите с 10 милиарда евро (11,8 милиарда долара), намаляване на бюрокрацията и задълбочаване на връзките с Porsche, друга група от Volkswagen Group, „постепенно увеличават нашата финансова и организационна свобода за стратегическо преобразуване“, каза пред репортери изпълнителният директор Рупърт Щадлър.
Следователно няма икономическа необходимост да се продава Ducati, каза Щадлър.
VW Group поиска от банките да оценят вариантите с Ducati и производителя на трансмисии Renk по-рано тази година, тъй като се стреми да стане по-бърза в превключването си към електрически и самоуправляващи се автомобили след скандала си за емисиите на дизелови двигатели.
– Мога да ви уверя, че Ducati принадлежи към семейството на Audi – каза Щадлер. „Ducati е перфектното внедряване на нашата първокласна философия в света на мотоциклетите.“
Плановете вече бяха задържани през лятото, когато силните синдикати на VW, подкрепени от контролните семейства на Porsche-Piech, се противопоставиха на логиката и необходимостта от продажба на активи, като се има предвид финансовата гъвкавост на групата.
Инвеститорите и потенциалните купувачи на Ducati обаче очакват, че VW може отново да промени решението си и в крайна сметка да избере да продаде актива, който според тях има най-малко стратегическо значение за VW.
Инвеститорите отдавна предпочитат продажбите, за да опростят груповата структура на VW и да засилят способността на мениджмънта да прокара структурни промени срещу желанията на синдикатите.
Audi, която е собственик на Ducati и италианския производител на суперавтомобили Lamborghini, миналия месец отчита по-висока оперативна печалба и приходи за първите девет месеца, подпомогнати от нарастващото търсене на автомобили на западноевропейските и американските пазари с по-висок марж.
При натиска на скъпата промяна към нулеви емисии и автономни технологии, задържането на печелившата дивизия Ducati и доходоносната марка Lamborghini станаха по-важни, каза Щадлер.
„Гледането на премиум букет е толкова трудно, колкото работата на градинар“, каза Щадлер. „Затова съм доволен от всяко ново цвете, с всеки обещаващ нов клон“, добави той, прогнозирайки, че продажбите на Lamborghini ще се удвоят на гърба на новия SUV на Urus.
За да ограничи разходите, Audi иска да запази броя на служителите си стабилен поне през следващите 2-3 години, въпреки че планира да пусне на пазара повече от 20 електрифицирани автомобила до 2025 г. и да навлезе в цифровизирани услуги за мобилност, каза изпълнителният директор.
С две трети от моделите от около 60 автомобила на Audi до 2025 г., които все още ще бъдат автомобили с двигатели с вътрешно горене, затягането на правилата за въглероден двуокис (CO2) ще представлява „най-големият риск“ през следващите години, добави той.