Архив

NIO обяви нов изцяло електрически SUV

Производителят ще строи станции за наем на батерииel

Търсенето в Китай на SUV и електрически автомобили продължава да се увеличава, което прави модела X на Tesla много популярен в страната, въпреки по-високата му цена, дължаща се на вносните мита върху всички автомобили на Tesla.

Сега NIO, една от най-добре финансираните нови китайски EV стартиращи фирми, пусна първия си автомобил, NIO ES8 – по-евтин изцяло електрически SUV, с който се опитва да завладее пазара.

Компанията за пръв път представи автомобила през април, но преди дни го представиха на масово събитие в Пекин, където се събраха хиляди притежатели на резервации, за да видят автомобила лично.el2

Докато NIO се представя като „световен производител на автомобили“ с операции в Калифорния и Лондон, компанията е основно подкрепена от китайски интереси и първият й производствен капацитет ще бъде в Китай.

По-рано тази година се вдигна „до 600 млн. долара“ финансирането, за да се стигне до производството на ES8.

Превозното средство е 7-местен електрически SUV с пълен размер и акумулаторна батерия с мощност от 70 кВт, което дава възможност за 355 ким пробег по NEDC, което би трябвало да бъде по-близо до 300 км реално.

el3Електромобилът разполага с новата система за подпомагане на водача NIO Pilot, която се задвижва от хардуерни пакети, състоящи се от 1 трифокална камера отпред, 4 външни камери, 5 вълнови радари, 12 ултразвукови сензори и 1 камера за наблюдение на водача. Така се доближава до последния Autopilot на Tesla, но се захранва от технологията на Mobileye и чипа EyeQ4, вместо системата за виждане на Tesla с хардуера на Nvidia.

Първите 10 000 автомобила ES8 ще бъдат Founder Edition с начална цена от 83 000 USD преди стимулите.

Но цената на тези превозни средства не е много важна, тъй като NIO твърди, че те вече са изцяло продадени.

Стандартният ES8 започва от 68 000 USD или от 375 400 (RMB), след стимулирането от правителството, което представлява приблизително половината от цената на Tesla Model X в Китай.

Но NIO предлага и структура за наемане на батерии, подобна на схемата на ZOE за батерии на Renault, която намалява първоначалната цена на автомобила до 42 000 USD.

Наемът на акумулатори струва 2o0 USD на месец, но също така дава на собственика достъп до система за батерийни суапове, за да получи по-бърз набор от батерии.

Подобно на базовата система за смяна на батерии на Tesla, NIO изгражда батерийни станции за смяна на батерията, на които според тях може самостоятелно да замени батерията на ES8 за около 3 минути.

NIO казва, че до 2020 г. ще създадат общо 1100 станции за смяна на батериите.