Архив

NIO представя ES8 SUV с 355 километра пробег

Image with NIO

NIO

Смята да бъде съперник на Tesla модел X и е с два двигателя

Китайският производител NIO представи ES8 SUV, мощен съперник на Tesla Model X.

Със седемте си седалки, колата е с дължина повече от пет метра и ширина два метра, с междуосие над три метра. За сравнение моделът X е с дължина 5,04 метра и широчина 2,3 метра, с опции за шест и седем места.

Мощността ще идва от два мотора с мощност от 480 кВт и въртящ момент 840 Нм, при скорост до 100 км в час само за 4.4 секунди. Колата е на активно пневматично окачване, предназначено да осигури „комфортно, свързано езда“.

NIO претендира за пробег от 355 километра, или 500 километра, когато автомобилът е с постоянна скорост 60 км в час, благодарение на комплект батерии от 70kWh. Компанията казва, че литиево-йонната опаковка с течно охлаждане предлага „най-висока енергийна плътност от своя вид“ и доставя 2000 цикъла на зареждане.nio-es8-1

Заедно с домашните зарядни устройства, NIO ще разработи мрежа за бързо зареждане и Power Mobile, услуга, способна да доставя 100 километра от обхвата за 10 минути. Но най-важна е услугата NIO Power. Тя ще позволи на собствениците да си сменят батериите за кола само за три минути.

Компанията иска да има 1100 Power Swap станции и 1200 Power Mobile автомобили в експлоатация до 2020 година.

Въз основа на това твърдение, собствениците ще могат да изтощават и напълно да презаредят колата всеки ден в продължение на пет години и половина с минимално влошаване. Тъй като много малко хора карат всеки ден 355 километра, реалният живот на единицата вероятно е много по-дълъг от този.

Досега има редица прилики между NIO и тези на модела X – мощност, пробег и пространство. Можете да добавите и безопасност към този списък, защото ES8 е снабден с активни технологии за помощ на водача.

NIO-ES8-Interior-1Автомобилът разполага с 23 сензора, включително камера с предно виждане, четири външни съраунд камери, 5 милиметрови радари, 12 ултразвукови сензора и камера за наблюдение на шофьора. Интерпретирането на цялата информация от тези източници е процесор Mobileye EyeQ4 – ES8 е първият автомобил, който използва един девет пъти по-мощен от предшественика си.

Актуализациите ще гарантират, че собствениците винаги ще разполагат с най-новия софтуер, нещо все по-разпространено в индустрията. Интересното е, че в момента няма дума за автономията (пълна или друга).

Вътре таблото за управление се доминира от вертикално ориентираният сензорен екран. Собствениците ще могат да видят най-близкия батерен суап и зареждащи станции в системата, а помощникът за изкуствен интелект е на ръка, за да помогне за всичките ви нужди от инфотейнмънт.