Архив

Шефът на PSA Таварес нетърпелив да започне работа с Opel

Automotive News

Мина една пълноценна година за главния изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес. Той бе избран за

Таварес: „Има смисъл групата PSA да има две крила: Авангарден, ефективен производител на автомобили от едната страна, предпочитан доставчик на мобилност от другата страна.“ Снимка: Reuters

Таварес: „Има смисъл групата PSA да има две крила: Авангарден, ефективен производител на автомобили от едната страна, предпочитан доставчик на мобилност от другата страна.“ Снимка: Reuters

президент на Европейската автомобилна федерация на производителите за 2018 г., след като смени Дитер Зетче, президент на Daimler, който изкара две години на този пост.

След като ръководи френския автомобилен производител до водеща печалба за автомобилната промишленост през 2016 г., Таварес се съгласи да купи Opel и Vauxhall, европейските марки на General Motors, които губят пари. С пазарен дял общо от 2,2 милиарда евро конгломератът се нарежда вече на второ място по обем сред европейските производители на автомобили, зад Volkswagen Group.

С цел да постигне оперативна печалба от 2% и положителни свободни парични потоци до 2020 г., Таварес планира да се движи бързо, за да намали разходите, да подобри ценообразуването и да постави моделите на Opel на PSA платформи, за да спестят пари и да спазят стандартите за емисиите. Той каза, че ще направи това, без да затваря заводи или да налага принудителни съкращения.

Таварес е нетърпелив да започне. „Тази ситуация е доста драматична. Трябва да се движим“, каза той през ноември, когато PSA представи нов стратегически план за Opel в централата на компанията в Германия.

Таварес обсъди ситуацията в Opel и други автомобилни тенденции с Automotive News Europe и други журналисти на събития и кръгли маси в Париж; Франкфурт; Дижон, Франция; и в централата на Opel в Рюселсхайм, близо до Франкфурт.

Ето въпросите и отговорите:

Едно от вашите обосновки за придобиването на Opel е, че има много хора, които не искат да

Таварес на пресконференция в щабквартирата на Opel в Рюселсхаймс, Германия

Таварес на пресконференция в щабквартирата на Opel в Рюселсхайм, Германия

купят френска кола, така че искахте да имате немска автомобилна компания в рамките на PSA. Как ще се уверите, че клиентите ви знаят, че купуват немска кола?

Когато кажем на нашите дизайнери, че могат да разгърнат своята сила като германски екип, знам, че те ще изразят немските измерения на автомобилите на Opel, защото разбират културата. Те разбират страната. Те разбират стойността на технологията и стойността на добре направена кола. Едно нещо, което научих, е да оценявам човешките същества и колко способни и компетентни могат да бъдат те. Призоваваме нашите немски отбори: „Продължете напред. Дай всичко от себе си. Изразете своя потенциал.“ Като естествена последица ще имаме повече немско в нашите продукти на Opel.

Казахте, че търсите гъвкавост в PSA, защото гъвкавостта, а не големината, ще защити вашата компания. Като се има предвид, че току-що завършихте придобиването на Opel, наистина ли не търсите размер?

Дори и с Opel, ние все още сме много малки, с 4 милиона превозни средства, в сравнение с 10 милиона на световни лидери. Придобиването на Opel/Vauxhall ще ни даде възможност да станем много печеливши и лидер на пазара в Европа. Това е начин да укрепим нашата икономика в силно конкурентен пазар, който разбираме добре, и оттам да можем да използваме тези силни страни в чужбина. Това е нещо добро, не само защото Европа е лидер по отношение на емисиите, което е отлично по отношение на развитието на нашите инженерни възможности, но и Европа е много взискателна по отношение на услугите за мобилност и превозните средства. Това означава, че можем да развием уменията си в тези области и да ги пренесем в чужбина.

В миналото са се полагали усилия, за да могат Peugeot и Opel да работят заедно по проекти като новия Opel Corsa. Някои от тях не бяха успешни. Какво се е променило от първия опит за този брак?

Ако погледнете какво се е случило през последните четири години, ако погледнете Crossland X и Grandland X [SUVs], ако погледнете идващия малък LCV [лек търговски автомобил] и какво ще се случи с бъдещия Corsa, това, което виждам, е, че екипите работят заедно по много продуктивен и съвместен начин. Когато тези четири продукта, които са разработени съвместно през последните четири години, отидат в производството, те ще съставляват почти 50% от обема на Opel, което е значително.

carlos-tavares-2Портфейлът PSA включва марките Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall и DS. Какво ще се направи, за да ги различаваме?

Важното е да не инструктирате марките да се развиват по този начин. Моята препоръка към нашите марки е много проста: вие сте френски, вие сте немски, сега, моля, работете заедно, за да намерите начин да бъдете колкото се може повече, за да покриете пазара по ефективен начин. Позиционирането на марката е нещо, което идва от сърцето, така че хората трябва да чувстват марката. Opel е немска марка с дълга история, Vauxhall е британска марка с дълга история. Нека хората да ги почувстват. Нека марките да изразят това, което смятат за най-важно в своята ДНК. След това, когато става въпрос за бизнес, нека да видим дали има някакво припокриване или проблеми при позиционирането.

Как Opel се вписва в плановете на PSA за марката за САЩ?

Това, което сме направили досега, е, че вече работим с нашите партньори. Създадохме малък екип за управление на бизнеса в Северна Америка, базиран в Атланта. Ние проектираме следващото поколение на нашите автомобили, за да бъдем подчинени на САЩ с помощта на R & D център в Рюселсхайм, което означава, че след три или четири години по пътя ще можем да натиснем бутона, ако решим да го направим

Колко време трябва на Opel да постигне точка на изпреварване и да постигне рентабилност?

Работих пет години в Япония, където научих какво означава да бъдеш устойчив и какво означава да бъдеш упорит. Ние сме много търпеливи, но статуквото не е опция поради настоящата ситуация на Opel. Най-важното е, че се доверяваме на хората и че вярваме, че хората са решение, а не проблем. Смятаме, че това ще отнеме няколко години, но е абсолютно осъществимо с качеството на хората, които съм виждал досега.

С покупката на Opel вие сте по-силни в Европа, но и по-зависими от нея, тъй като тя представлява около 70% от продажбите. Какви стъпки предприемате, за да станете по-глобални?

Не мисля, че има нещо лошо да бъдеш силен европейски играч. Но, вярно е, че ние сме силно зависими от Европа по отношение на рентабилността. Всички световни производители на автомобили трябва да имат силен национален / регионален отпечатък, за да се разширят в световен мащаб. В момента се движим много бързо в Африка и Близкия изток. В Иран имаме много силен растеж и много силни производствени планове, както за Peugeot, така и за Citroen. Започваме ново начинание в Индия, където имаме два завода – един за автомобили и един в момента в процес на изграждане. Срещаме сериозни оперативни проблеми в Китай. Това е едно от главоболията ни. Ние се подготвяме за бъдещето и в Северна Америка с услугите за мобилност и подготвяме съответствието на нашите продукти за този пазар след няколко години.

Какво означава да се превърне Рюселсхайм в център на глобална компетентност за всички инженери в PSA Group?

Имаме много силно инженерство в Германия от една страна и много силно инженерство във Франция от другата страна, в точния момент, когато сме изправени пред едно много трудно предизвикателство, което е да върнем Opel/Vauxhall обратно в пътната карта по отношение на от съответствието с CO2. Екипите от PSA и Opel напълно възстановиха технологията за планиране и технология, за да направят Opel да отговори на европейските регламенти до 2020 г. Това е отлично постижение и демонстрира сътрудничеството между френските и германските инженерни екипи.

 

Тази статия, със съкращения, е от дискусията на Automotive News Europe „Топ“, която съдържа интервюта с водещи производители на автомобили и доставчици в европейската автомобилна индустрия.