Архив

Рали Дакар: Peugeot укрепва лидерската си позиция

Карлос Сайнц / Лукас Круз увеличиха своята преднина39745264781_1f1899985f_o

С оставащите състезателни дни на Дакар, отборът Peugeot Total продължава да държи първа и втора позиция след последния 280-километров етап: един от най-късите по момента тази година. Въпреки това, той беше един от най-трудните, отличаващ се с рохкавия пясък на региона Фиамбала, в покрайнините на известното плато Алтиплано. Въпреки сложността на терена, и трите екипажа на Peugeot 3008DKR Maxi се класираха в челната четворка, с разлика от 15 секунди помежду си! Следва да се изправят пред най-дългия етап на цялото рали…

Най-бързото Peugeot по време на последния етап беше това на Сирил Депре / Давид Кастера, което зае втората позиция. Карайки със сериозно закъснение в общото класиране, те за пореден път се концентрираха върху ролята си на помощници за своите съотборници на първо и второ място, като закъсняха само в резултат на спукана гума.

Лидерите в общото класиране Карлос Сайнц / Лукас Круз увеличиха своята преднина, след като финишираха трети на етапа. Те поставиха силно темпо в началото на етапа, но след това контролиха ритъма си и се концентрираха върху това да достигнат финала безпроблемно. Сега те са с преднина от 50 минути и 45 секунди пред Стефан Петерханзел / Жан-Пол Котре.

Петерханзел и Котре затвърдиха своята втора позиция в общото класиране с четвъртото най-добро време на трудния етап, въпреки че потеглиха първи по трасето без следи от мотоциклетистите. Сега те са с 23 минути и 17 секунди пред най-близкия си конкурент в генералното класиране.

38978631634_5cc7eb1787_oСлед като проучиха доказателствата и данните по-обстойно, стюардите на Дакар решиха да отменят решението си направено на 15 януари понеделник в Салта и да анулират 10-минутното наказание, присъдено на Peugeot  3008DKR Maxi #303.

КЛАСИРАНЕ СЛЕД ЕТАП 11

  1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), Peugeot 3008 DKR Maxi, 36h26m27s
  2. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), Peugeot 3008DKR Maxi, +50m45s
  3. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +1h14m02s
  4. Bernhard Ten Brinke (NLD) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1h17m35s
  5. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1h30m05s
  6. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +2h44m18s
  7. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR Maxi, +3h16m19s
  8. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, +5h53m08s
  9. Peter Van Merksteijn (NED) / Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, +6h31m09s
  10. Sebastian Halpern (ARG) / Edu Pulenta (ARG), Toyota 4WD, +8h41m21s

TBC. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), Peugeot 3008DKR Maxi, +44h47m23s

Бруно Фамен, Директор Peugeot Sport

“Сега Карлос има комфортна преднина и Стефан го следва на втора позиция. Но все още предстои дълъг път до финала и трябва да достигнем Кордоба без драми, което никога не е даденост. По отношение на наказанието, оценяваме, че стюардите на събитието се вгледаха в него повторно и преразгледаха всички документи и други доказателства, които бяха на тяхно разположение. Ние им предоставихме определено количество данни, отнасящи се до скоростта и движението на колата. Те бяха в състояние да ги сравнят с тези от проследяването и да установят, че гледната точна на Карлос е била правилната – в което ние никога не сме се съмнявали”.