По-силна от времето – новата Mercedes-Benz G-класа
Повече лукс, повече офроудър качества
Новата Mercedes-Benz G-класа се представи в топ форма по време на автомобилното изложение в Детройт. Целта на развойната дейност е да се подобри управлението на пътя и извън него. Резултатът е нова G-класа, която се преставя по-добре на офроуд терени, а на пътя е значително по-динамична и комфортна от предшественика си. И все пак G си остава истински G – благодарение на добре познатата рама, трите напълно блокирани диференциала и понижаващите офроуд предавки LOW RANGE.
Първите доставки за България се очакват веднага след пазарната премиера на модела през май.
В сравнение с излизащата версия, новият G-Class е с 53 мм по-дълъг и с 121 мм по-широк, което спомага за по-голямо присъствие на изцяло нов офроудър, заедно с по-просторна кабина.
Благодарение на ревизираните размери, G-класата разполага с подобрено пространство в кабината пред своя предшественик. Предните обитатели получават повече от 38 мм пространство за крака и рамене, а задните пътници получават масивно 150 мм повече пространство за краката си и 27 мм за раменете си.
Стандартните функции на седалките включват функция за запаметяване на електрическата седалка на водача, отоплението на предната и задната седалка и луксозните предни облегалки за глава.
Опцията за Active Multicontour Seat пакет добавя различни екстри, като масажни функции, климатизирани седалки, електрическа лумбална опора и активни въздушни пълнители, които се запълват или се правят, за да предложат по-голяма подкрепа в ъглите.
Автомобилът сега има ново независимо окачване с по два носача отпред в комбинация с цял заден носач. Така екипиран и с пътен просвет от 270 mm до предния диференциал, G-класата предлага потенциал за максимална увереност на пътя и удоволствие от шофирането.
Програмата DYNAMIC SELECT сега е на разположение с до пет програми за G класата. Тя позволява промяна в настройките на автомобила за секунди, с натискането на един бутон, като системата променя характеристиките на двигателя, трансмисията, окачването, волана и асистиращите системи по желание на водача.
Автоматичната 9G TRONIC предавателна кутия с хидравличен трансформатор е адпатирана специално, за да посрещне нуждите на офроуд иконата.
В новата G 500 (разход на гориво, комбиниран: 11.1 л/100 км; комбинирани CO2 емисии: 263 г/км) 4.0-литровият пърформанс V8 бензинов двигател осигурява мощно задвижване. Новият битурбо двигател произвежда мощност от 422 к.с. и максимален въртящ момент от 610 Nm при 2000 до 4750 об/мин.
По-силна от времето, G-класата е върховият модел сред луксозните офроуд автомобили. Тя е не само най-дълго произвежданият сериен модел на Mercedes, но и прародителят на всички SUV модели, които носят трилъчната звезда. Това е и причината всички офроуд модели на марката да носят главната буква G в името си.