Ротационният двигател на Mazda, ще се върне в автономна Toyota
На тазгодишния CES Toyota представи автономен автомобил
Масахиро Моро, ръководител на Mazda North America, разкри, че ротационният двигател на компанията ще бъде използван в бъдещите автономни автомобили на Toyota.
В интервю за Bloomberg Масахиро Моро каза, че технологията на ротационния двигател на Mazda ще бъде използвана като генератор за зареждане на батерията и ще разшири обхвата на работа на автономните електрически автомобили на Toyota.
Това оформление е патентовано от Mazda и за последен път е видяно в 2013 Mazda 2 RE prototype
Подобна настройка се използва в Chevrolet Volt, въпреки че автомобилът на GM има редовен бензинов двигател. В сравнение с конвенционален бензинов или дизелов двигател, въртящият се двигател е по-компактен и има по-малко движещи се части.
„Това е много подходящ двигател за работа на генератор, защото е компактен и лек, без шум и вибрации и има много добра икономия на гориво“, каза Моро за бизнес публикацията.
Mazda говори неколкократно за продължаването на разработката на ротационния двигател, но все още не се е ангажирала с производствено превозно средство, използващо технологията. Последното ротационно задвижване, RX-8, излезе от производството през 2012 г.
В края на миналата година в Нюрбургринг в Германия бе забелязано ротационно средство за разработка, базирано на излезлия от производството RX-8.
На тазгодишния CES Toyota представи автономния автомобил e-Palette, който може да бъде програмиран от собственика му да изпълнява специфични задачи или да се държи по различен начин.
Според плановете на Toyota, електронната палитра ще се предлага в редица размери с дължина от четири до седем метра и може да се използва за доставка и таксиметрови услуги или като мобилен шоурум или бизнес място.
В момента Toyota притежава дял от 5,25 на сто в Mazda и има редица съвместни предприятия с автомобилния производител в Хирошима, включително съвместно разработване на технологии за електрически превозни средства.
Наскоро двойката съобщи, че ще строи нов завод в Алабама на стойност 1,6 млрд. долара.