Архив

Ротационният двигател на Mazda, ще се върне в автономна Toyota

На тазгодишния CES Toyota представи автономен автомобил

Ранен ротационен двигател на Mazda

Ранен ротационен двигател на Mazda

Масахиро Моро, ръководител на Mazda North America, разкри, че ротационният двигател на компанията ще бъде използван в бъдещите автономни автомобили на Toyota.

В интервю за Bloomberg Масахиро Моро каза, че технологията на ротационния двигател на Mazda ще бъде използвана като генератор за зареждане на батерията и ще разшири обхвата на работа на автономните електрически автомобили на Toyota.

Това оформление е патентовано от Mazda и за последен път е видяно в 2013 Mazda 2 RE prototype

Подобна настройка се използва в Chevrolet Volt, въпреки че автомобилът на GM има редовен бензинов двигател. В сравнение с конвенционален бензинов или дизелов двигател, въртящият се двигател е по-компактен и има по-малко движещи се части.

Първата ротационна Mazda

Първата ротационна Mazda

„Това е много подходящ двигател за работа на генератор, защото е компактен и лек, без шум и вибрации и има много добра икономия на гориво“, каза Моро за бизнес публикацията.

Mazda говори неколкократно за продължаването на разработката на ротационния двигател, но все още не се е ангажирала с производствено превозно средство, използващо технологията. Последното ротационно задвижване, RX-8, излезе от производството през 2012 г.

В края на миналата година в Нюрбургринг в Германия бе забелязано ротационно средство за разработка, базирано на излезлия от производството RX-8.

Toyota e-Palette

Toyota e-Palette

На тазгодишния CES Toyota представи автономния автомобил e-Palette, който може да бъде програмиран от собственика му да изпълнява специфични задачи или да се държи по различен начин.

Според плановете на Toyota, електронната палитра ще се предлага в редица размери с дължина от четири до седем метра и може да се използва за доставка и таксиметрови услуги или като мобилен шоурум или бизнес място.

В момента Toyota притежава дял от 5,25 на сто в Mazda и има редица съвместни предприятия с автомобилния производител в Хирошима, включително съвместно разработване на технологии за електрически превозни средства.

Наскоро двойката съобщи, че ще строи нов завод в Алабама на стойност 1,6 млрд. долара.