Алиансът Renault Nissan Mitsubishi – №1 в света?

Марките му са продали през 2017 г.  10 608 366 пътнически автомобилаrenault-nissan-mitsubishi-alliance-logo

Алиансът Renault Nissan Mitsubishi твърди, че е негова световната корона по продажби за 2017 г., като е изпреварил Volkswagen Group и Toyota Motor Company.

Алиансът продаде 10 608 366 пътнически автомобила чрез Renault, Dacia, Alpine, Renault Samsung, Nissan, Infiniti, Datsun, Venus, Mitsubishi и Lada.

С добавянето на Mitsubishi Motors към Алианса, той е спечелил около един милион и скача на първо място.

Групата Volkswagen се нарежда на второ място с 10 521 500 автомобила и леки търговски превозни средства в своите дивизии – въпреки че камионите MAN и Scania увеличават тези стойности до 10 726 400.

Завършването на местата на подиума е от Toyota, която реализира 10 201 000 продажби на леки автомобили от Toyota, Daihatsu и Lexus. Дори ако добавите Hino, японският гигант е постигнал само 10 386 000 продажби.

mitsubishi-expander-frontПодобрявайки  резултатите на Renault Nissan Mitsubishi, през 2017 г. Nissan Motor Company реализира почти 55% от продажбите (5 816 278).

През 2017 г. Infiniti продаде 246 492 автомобила, което е около седем процента повече от 2016 г. Renault Групата продаде 3 761 634 автомобила през 2017 г., което е с 8.5% по-малко.

Силното представяне в Китай помогна на Mitsubishi Motors да увеличи продажбите си с 10%, или да продаде 1 030 454. Интересното е, че четвъртият по големина пазар на Mitsubishi, е Австралия (80 674), зад Китай (129 160), САЩ (103 685), и Япония (91 630) и точно преди Индонезия (79 885).

Що се отнася до целия алианс, най-големите пазари са Китай (1 719 815) и Америка (1 697 149), като и двата от тях изпревариха местните пазари на алианса във Франция (759 598) и Япония (689 650).

По отношение на пазарния дял, Алиансът е най-доминиращ в Русия (36,1%), Франция (29,8%) и Мексико

2018 Volkswagen Polo GTi

2018 Volkswagen Polo GTi

(27,0%).

Всяка марка във Volkswagen Group отбелязва ръст от година на година. Марката VW е продала 6 230 200 автомобила през 2017 г., което е с 4.2% по-висока, а Audi отчита най-малкото увеличение (0.6%) до 1 878 100.

Стойностите на Skoda (1 200 500) и Seat (468 400) нараснаха съответно с 6,6 и 14,6%. В другия край на спектъра с 246 400 продажби е Porsche с 3.6% подобрение спрямо 2016 г.

Търговските автомобили на Volkswagen са с 497 900 продажби (с 4,2% увеличение), докато MAN и Scania са увеличили обема съответно с 11,6% до 114 100 и 90 800.

Пазарът на Групата в Китай (4 184 200) е с огромен марж, който отбеляза подобрение от 5,1%, което се доближава до опасните продажби за целия европейски континент (4 328 500).

Компанията отбеляза ръст на продажбите в Германия с 0,4% до 1 286 500. Най-голямото увеличение се наблюдава в Южна Америка, където се забави продължителният икономически спад, а продажбите нараснаха с 23.7% до 521 600. Също така условията се подобриха в Русия, където продажбите са нараснали с 14.8% до 191 700.

2018 Toyota Corolla Hybrid

2018 Toyota Corolla Hybrid

Марката Toyota отбеляза увеличение от 1,7% до 9 384 000 продажби. Специалистът на малките автомобили Daihatsu е нараснал с 4,7% до 817 000, докато Hino е нараснал с 8,6% до 185 000.

На своя вътрешен пазар Toyota за пореден път е доминираща, с 47,2 на сто дял. Макар че марката е нараснала като цяло, продажбите на Lexus спаднаха с 12,5%.

Имаше по-добра новина от изцяло собствения Daihatsu, който отбеляза ръст на продажбите на автомобили с 3,9% до 603 000. Това се равнява на 32,7 процента от пазарния дял и сигнализира за първото увеличение на продажбите на компанията за три години