Новата А-класа от Mercedes-Benz дебютира в Амстердам
Стандартът в компактния клас – по-зряла и удобна, както никога досега
Новата A-класа на Mercedes-Benz е динамична, както винаги, но е по-зряла и удобна, както никога досега. Автомобилът напълно предефинира модерния лукс в компактния клас и революционизира интериора на купето. По отношение на технологиите новата A-класа не само заема първо място благодарение на MBUX – Mercedes-Benz User Experience, но предлага и редица функции, които преди това бяха запазени само за луксозния клас.
Новата А-класа може да бъде поръчана от март, а представянето на пазара започва през пролетта, по същото време автомобилът ще бъде наличен и в България.
Екстериорът на новата A-класа е спортен, динамичен и емоционален. Авангардният дизайн на предната част с нисък преден капак, плоски LED фарове с хромирани елементи и насочени дневни светлини придава емоционален и привлекателен външен вид. Ефектната радиаторна решетка с емблемата на Mercedes подчертава спортния характер на този модел.
С коефициент на челно съпротивление Cd от 0,25 и челна площ (A) от 2,19 m2 новата A-класа е аеродинамичният лидер в своя сегмент.
Новата A-класа е първият модел на Mercedes-Benz, който предлага изцяло новата мултимедийна система MBUX – Mercedes-Benz User Experience, която също така възвестява нова ера в комуникационната свързаност на Mercedes-Benz. Уникална характеристика на тази система е способността й да се самообучава благодарение на вградения софтуер с изкуствен интелект. Системата MBUX може да бъде персонализирана и адаптирана към нуждите на потребителя. По този начин се създава емоционална връзка между превозното средство, водача и пътниците.
Въпреки спортния си дух новата A-класа предлага значително по-голяма полезност и удобство, което я прави млада, както винаги, но и по-зряла, както никога досега. Обемът на багажното отделение зад задните седалки е 370 литра – с 29 литра повече в сравнение с предходния модел. Благодарение на двусекционните задни светлини товарният отвор е с 20 cm по-широк от преди, а подът на багажното отделение е с 11,5 cm по-дълъг.
В същото време са достъпни и екстри, свързани с комфорта, от по-високия клас автомобили: за първи път в тази серия автомобили като допълнително оборудване се предлага не само отопление на седалките, но и система за климатизиране на седалките и пакет Мултиконтурни седалки с функция за масаж за предните седалки.
Новата A-класа разполага с най-новите системи за подпомагане на шофирането, включително активна безжична комуникация с пътната среда, което осигурява на модела най-високото ниво на активна безопасност в този сегмент чрез функции, заимствани от S класата. За първи път А-класата може да се движи полуавтономно в определени ситуации. За тази цел автомобилът следи внимателно ситуацията на пътя: усъвършенстваните видеокамери и радарни системи му позволяват да вижда до 500 метра напред. А-класата също така използва пътни карти и навигационни данни за функциите за подпомагане на шофирането. Например функцията Active Distance Assist DISTRONIC (активен асистент за дистанция), включена в пакета за подпомагане на шофирането, може да помага на водача в множество специфични за маршрута ситуации, като удобно регулира скоростта на придвиждане, напр. преди завои, пресечки или кръгови кръстовища. Бордовото оборудване включва и функции, като напр. Активен асистент за аварийно спиране и интуитивния Активен асистент за смяна на платната.
Новата A-класа се предлага стандартно и с разширения Активен спирачен асистент. В зависимост от ситуацията той може да смекчи или изцяло да предотврати сблъсък с по-бавно движещи се, спиращи или спрели превозни средства и дори с пресичащи пешеходци и велосипедисти.
PRE-SAFE® PLUS разпознава неизбежен сблъсък отзад. Ако опасността от сблъсък остане, системата ще активира спирачките на автомобила дори в спряло състояние, за да намали риска от наранявания, като ограничи тласъка, възникващ при удар отзад.
Новата A-класа е и първият модел на Mercedes-Benz, разработен в новия Технологичен център за безопасност на превозните средства (TFS). Конструкцията на автомобила отразява заключенията от извършените проучвания на реални пътнотранспортни произшествия. Всеки отделен компонент на каросерията е разработен с оглед на понасяните натоварвания и напрежения по отношение на геометрията, дебелината на материала, технологията на свързване на компонентите и качеството на материала (повишен дял на високоякостна и ултраякостна стомана).
Основният елемент на концепцията за безопасност на човешкото тяло е повишената здравина на конструкцията на пътническия отсек. Високата устойчивост на конструкцията на въздействия, предизвикани от пътнотранспортни произшествия, например при предни, странични или задни сблъсъци и преобръщане, се дължи най-вече на по-широкото използване на високоякостна, ултраякостна и пресована стомана.
Фаровете MULTIBEAM LED (опция) са друг пример за трансфер на технологии от луксозния в компактния клас. Те позволяват изключително бързо и прецизно електронно регулиране на фаровете в зависимост от конкретните условия на пътя. Всеки от фаровете съдържа 18 индивидуално управлявани светодиода. Светлината на светодиодите, наподобяваща дневна светлина, не уморява очите и поддържа концентрацията. Пътят напред е прецизно и ярко осветен. Като опция се предлагат и високоефективните фарове LED High Performance. Стандартното оборудване на новата A-класа включва халогенни фарове с вградени LED дневни светлини.
Нови и ефективни бензинови и дизелови двигатели
Следните три двигателя ще са налични при представянето на A-класата на пазара или скоро след това :
- А 200 (163 к.с., 250 Nm; с трансмисия с два съединителя 7G-DCT, комбиниран разход на гориво 5,1 л/100 км, комбинирани емисии на CO2 120 г/км) или шестстепенна ръчна трансмисия (комбиниран разход на гориво 5,6 L/100 km, комбинирани емисии на CO2 133 g/km)
- А 250 с трансмисия с два съединителя 7G-DCT (224 к.с., 350 Nm; комбиниран разход на гориво 6,0 л/100 км, комбинирани емисии на CO2 141 г/км)
- А 180 d с трансмисия 7G-DCT с два съединителя (116 к.с., 260 Nm; комбиниран разход на гориво 4,1 L/100 km, комбинирани емисии на CO2 108 г/км)
Всички нови модели от А-класата се задвижват от нови и ефективни двигатели: Два нови четирицилиндрови бензинови двигателя ще бъдат налични още при пускането на пазара. Сред технологичните новости в двигателя M 282 с работен обем 1.4 L и до 120 kW са изключване на цилиндрите (първоначално в комбинация с трансмисията 7G-DCT) и делтовидната форма на цилиндровата глава. Вторият нов бензинов двигател е M 260 с работен обем 2,0 L, 165 kW и 350 Nm.
Новите функции включват CAMTRONIC за смукателния разпределителен вал. И двата бензинови двигателя са стандартно оборудвани с филтър за прахови частици.
Нов е и четирицилиндровият дизелов двигател (OM 608) с работен обем 1,5 L, до 85 kW и до 260 Nm. Акцентите в него са системата за контрол на емисиите с AdBlue®, монтирана до двигателя, турбокомпресорът с ускорена реакция и междинният охладител с водно охлаждане. Въвежда се и новата трансмисия 7G-DCT с два съединителя. По-късно ще бъдат представени още няколко нови двигатели. Стандартният резервоар за гориво е с вместимост 43 литра, а като опция се предлага и 51-литров.