Архив

Geely щяла да купува акции в Daimler

Китайците искали да станат главни акционериGeely-logo-2014-2560x1440

По Automotive News

Франкфурт/Пекин – Zhejiang Geely Holding Group купила акции на Daimler, твърдят двама души, запознати с въпроса пред Ройтерс Те казват, че китайският собственик на Volvo Cars се стреми да постигне съюз между технологиите за електрически автомобили.

Размерът на залога е неясен, но вероятно ще бъде под 3%, тъй като иначе нивото би изисквало Geely да направи регулаторно разкриване в Германия.

Също така не е ясно, дали Geely се е опитал да купи повече акции на Daimler. Германският седмичник Bild am Sonntag съобщи преди дни, че Geely иска да купи значителен дял в Daimler и да стане негов най-голям акционер.

През ноември източници съобщиха на Ройтерс, че Daimler, компанията-майка на Mercedes-Benz, е отхвърлила офертата на Geely, за да вземе дял от 5% чрез отстъпка за акции.

По това време Daimler отказа да издаде нови акции, защото не искаше да види, че съществуващите акционери имат нужда от това, заявиха източници.

Сега източници твърдят, че Geely е решила да изгради дял, като закупи съществуващи акции.

„Geely избра главно да покаже своята сериозност и да впечатли хората на Daimler, че няма да се оттегли“, каза един от източниците, които отказаха да бъдат назовани.

Говорител на Geely отказа да коментира.

Daimler потвърди, че ще приветства интереса от дългосрочните акционери и добави, че всякакви съществени промени в структурата на акционерите ще бъдат публикувани на уебсайта му.

Говорейки на събитие в Дуйсбург, Германия, главният изпълнителен директор на Daimler – Дитер Зетше заяви, че няма информация за закупуването на акции на Daimler от Geely. „Не съм виждал председателя на Geely поне от една година“, каза Зетше след представянето на новия Mercedes-Benz Sprinter van на Daimler

Хората, които са запознати с мисленето на Geely, заявиха, че компанията има желание да използва технологията на Daimler за електрически автомобили и иска да създаде съвместно предприятие за електрически автомобили във Вухан, столицата на провинция Хубей в Китай.

Производителите на автомобили в Китай са подложени на натиск да увеличат производството на акумулаторни електрически и хибридни автомобили, преди да бъдат наложени нови квоти от Пекин, които искат да намалят градския смог и зависимостта на страната от петрол.

Geely се надява, че Daimler ще види взаимната полза от партньорството, за да увеличи производството на електрически автомобилни компоненти, тъй като Китай ограничава превозните средства само с гориво, съобщи вторият източник, запознат с въпроса.

Ръководителите на Daimler заявиха, че не виждат нужда да приемат друг индустриален партньор в Китай, защото има значителен капацитет за разширяване в едно предприятие, съвместно с китайския BAIC Motor Corp.

Сред най-големите акционери на Daimler са Blackrock, които съобщиха, че имат дял от 5,95% на 15 ноември; Инвестиционният орган на Кувейт е с 5.33% дял; и съюзът Renault-Nissan е с 3,1%, според уеб сайта на германския регулатор BaFin.

Наскоро акциите на Daimler намаляха с 2% до 69,31 евро при глобално изгодно изкупуване на акции.