Jaguar съживява D-Type roadster като проект „веднъж в живота“
Формата на D-Type е силно повлияна от аеродинамиката
Bloomberg
Шестцилиндровият роудстер се присъединява към моделите Jaguar Lightweight E-Type и Jaguar XKSS в програмата, разработена от компанията през 2014 г., за да издаде повторно модернизирани версии на най-емблематичните си модели, съобщи Jaguar в изявление.
Тази най-нова кола, въпреки че е направена тази година, изглежда точно като оригиналния D- Type, който е спечелил три пъти Le Mans 24 Hours състезанието три пъти от 1955 до 1957 г.
Тим Ханиг, директор на Jaguar Land Rover Classic, характеризира автомобила като проект „веднъж в живота“.
D-Type ще струва повече от 1 млн. паунда (1,4 млн. долара), и е много пожелаван модел.
Оригиналният D-Type – веднъж собственост на Бърни Екълстоун, бивш шеф на Формула 1, бе предложен за продажба за 12 млн. долара миналия месец на търг Gooding & Co. в Аризона.
Sotheby’s продаде D-Type през 1916 г. за почти 22 млн. долара. Срещу тези цени този нов, който вероятно ще струва по-малко от 2 млн. долара, изглежда като сделка.
D-Type е специален поради своята рядкост, състезателни победи и стил на каросерията. Формата му е силно повлияна от най-модерната аеронавигационна технология на времето, с монокок на кокпита, изработен от листове алуминиева сплав. По това време дизайнерите следвали практиката, произхождаща от авиацията: поставянето на горивото в опашката на автомобила.
Всеки аспект на новата версия следва автентични, оригинални спецификации.
Интериорът има тънък дървен и метално перфориран волан (разбира се, с дясно каране) и четиристепенен ръчен превключвател. Стоманата на външната страна също е сплав. По време на първоначалния си дебют колата има 250 к. с. и може да достигне максимална скорост от 269 км в час..
Клиентите могат дори да изберат да закупят или 1955-spec shortnose, или 1956-spec longnose версия. Доставките ще започнат по-късно тази година.
Двайсет и пет ще бъдат направени, значително повече от шестте леки E-типа Jaguar построени през 2014 г. и деветте XKSS’s, построени през 2017 г.
Говорителят на Jaguar, собственост на Tata Motors, каза, че увеличението отразява, че само 75 са завършени от оригинален производствен цикъл, който през 1955 г. е бил предназначен да достигне 100 превозни средства.
Jaguar Land Rover на Tata е извършил подобна работа на много по-евтини и редки по мащаб модели с програмите Land Rover Classic и Range Rover Rebuild. Програмата Range Rover Rebuild, например, преиздава малки партиди (по-малко от дузина) от сериите Range Rover от 70-те години, за да се възползва от интереса за тях на пазара.
Land Rover заяви неотдавна, че пуска ограничено издание на версия с висока производителност на своя Defender модел, за който в сайта вече писахме. Официалното производство на модела приключи през 2016 г.
Новият D-Type прави първото си публично представяне в Salon Retromobile в Париж.