Архив

Реч на собственика на Geely избягва споменаването на Daimler

Германците заявиха, че ще приветстват всеки дългосрочен инвеститор

Ли Шуфу, основател и собственик на Geely Automobile Holdings

Ли Шуфу, основател и собственик на Geely Automobile Holdings

Bloomberg

Франкфурт – Ли Шуфу, китайският собственик на Geely Automobile Holdings и шведския автомобилен производител Volvo, остана далеч от коментарите си относно спекулациите, че разширява своето присъствие в Европа с инвестиция в Daimler, майка на Mercedes-Benz.

Европа играе „много важна роля за развитието на автомобилни марки под нашето ръководство“, каза Ли неотдавна във видео изявление на конференцията на CAR Institute в Бохум, Германия. „Създаването на марки на европейския пазар е целта още от самото начало.“

Появата на Ли в сектора на индустрията се наблюдава внимателно, след като Handelsblatt съобщи преди време, че компанията му купува акции в Daimler. Покупката ще се превърне в още една стъпка в широкото придобиване на индустриални залози и марки.

Лидерът на Zhejiang Geely Holding Group през декември похарчи 3,9 млрд. долара, за да стане най-големият акционер на Volvo AB, вторият по големина автомобилен производител на камиони в света. Преди сделката се появиха информации по отношение на немската компания, но Daimler отхвърли съобщенията за продажба на 5-процентов малцинствен дял на Geely с отстъпка.

Амбицията на Ли да се разшири до Европа започна с придобиването на Volvo Cars от Ford Motor Corporation през 2010 г., като се противопостави на скептицизма, за да съживи болната марка с нова гама SUV. Миналата година спечели контрола над британския производител на спортни автомобили Lotus и през 2013 г. закупи Manganese Bronze Holdings, спасявайки производителя на емблематичните таксита-черни кабини в Лондон, след като влезе в администрацията.

Китайската автомобилна компания планира също така да въведе в Европа новата си марка Lynk & Co., с която започна продажби в родната си страна.

„Заедно искаме да доведем автомобилната индустрия на следващото ниво“, каза Ли в преведеното изявление.

Daimler заяви, че ще приветства всеки дългосрочен инвеститор, който купува акции на отворения пазар, като отказа да коментира за Hangzhou конкретно Geely.

Ли започна да произвежда първоначално хладилни части и по-късно превърна Geely в един от най-големите частни автомобилни производители в Китай – най-големия пазар на автомобили в света.

Geely, който е изправен пред индустриален натиск при преминаването към електрически и автономни автомобили, е „много отворен“ за сътрудничество, каза на конференцията в Бохум Карл-Петер Форстър, който е в двата борда – на Geely и на Volvo. Geely вече се възползва от споделянето на технологиите в цялата група и закупуването локално в Китай, каза той.

Да припомним – германският седмичник Bild am Sonntag съобщи преди  време, че Geely иска да купи значителен дял в Daimler и да стане дори негов най-голям акционер. Сред най-големите акционери на Daimler са Blackrock, които съобщиха, че имат дял от 5,95% на 15 ноември; Инвестиционният орган на Кувейт е с 5.33% дял; и съюзът Renault-Nissan е с 3,1%, според уеб сайта на германския регулатор BaFin.