Продажбите на електромобили в Китай издухаха света
Чуждестранните марки представляват само 4% от продажбите
Източник: cleantechnica.com
Възходът и ръстът на китайския пазар на електрически автомобили (PEV) е неудържим, като през декември се забелязва още едно рекордно представяне. През споменатия месец са регистрирани 102 000 нови превозни средства за пътници, което е с 130% повече в годината. Да, това беше само през декември, а броят на годишните продажби достигна над 600 000 единици, което е със 71% повече в сравнение с 2016 г.
В резултат на този бърз растеж през декември делът на PEV достигна рекорден 3,3% пазарен дял на целия китайски автомобилен пазар, докато целият пазарен дял на 2017 PEV приключи на 2,1%. Това е твърдо пред миналогодишния резултат (1.5%) и над САЩ (1.2%) и над Европа.
Китайският пазар на PEV представлява приблизително половината от 1,2 млн. плъгини, продадени в световен мащаб през 2017 г., докато китайските автомобилни производители са направили 47% от всички продадени през миналата година.
Въпреки че износът все още е символичен, вътрешният пазар е повече от достатъчен, за да усвои текущото производство, благодарение на факта, че той е силно защитен пазар – чуждестранните марки представляват само 4% от продажбите на PEV. От тази малка „торта“, 2% принадлежат на Tesla, а останалите 2% се разделят от всички останали производители на автомобили.
През декември малките градски коли отново бяха на върха, а серията BAIC EC беше най-изтъкнатото им дете. Серията EC на BAIC представи над 13 000 продажби, което й позволи да достигне висока позиция в класирането на автомобилната индустрия в Китай. Беше добър месец и за BYD plug-in хибридите, като Song и Qin се присъединиха към топ 5 през декември.
Топ 5 най-продавани електрически модели през декември 2017 г.:
1 – BAIC EC-Series: След поредица от все по-усъвършенствани изпълнения изглежда, че серията BAIC EC е
намерила своята крейсерска скорост, на над 10 000 бройки/месец. Тя спечели 13 169 регистрации през декември. Малкият EV се оказва разрушителен в Китай, благодарение на успеха си с модерен дизайн (напомнящ на кросоувър), подобрени спецификации (сега с 200 км пробег) и конкурентни цени (22 000 долара) процъфтяващ пазарен сегмент. С китайските и глобалните издания на Наградата за най-добра продажба на PEV през 2017 г. в ръцете на BAIC, серията сега търси 2018. Шестцифрено представяне е вероятно – колко над 100 000 е доста отворена тема за обсъждане, но не изключваме възможността този малък EV да може да надхвърли модела Tesla 3 и да стане 2018 Best Seller … в света. Отново.
2 – Chery eQ: Един от EV пионерите в Китай, след като спечели титлата на модела три пъти поред (2011, 2012, 2013) с EV QQ3, Chery се опитва да възвърне значимостта си с eQ, 5650 регистрации през декември, което му позволи да достигне второ място. С превозното средство, насочено към жителите на града, за 24 000 щатски долара преди стимулите, получавате фънки градски автомобил, а батерията с 22 кВт осигурява достатъчен обхват, за да покрие нуждите на градската джунгла (200 километра според системата NEDC).
3 – SAIC Wuling E100: Шанхай Auto и General Motors имат големи
надежди за малкия си двуместен автомобил, а производствената рампа започва да оказва влияние върху китайския plug-in пазар, като има 5545 регистрации споменатия месец, спечелвайки първото място на подиума. Ще успее ли да възпроизведе успеха на BAIC EC Series? Не се изключва тази възможност, а дори и перспективи за износ, тъй като може да бъде пуснат на пазара като продукт на GM извън Китай.
4 – BYD Song PHEV: Текущата звезда-продукт от Build Your Dreams (BYD), хибридната версия на компактния SUV на Song, има 4643 регистрации, най-добрият й резултат през последните 5 месеца. Изглежда BYD „модел Y“ се стабилизира около 4000-5000 единици. В бъдеще, обаче, това може да не е достатъчно, за да осигури най-доброто състояние на продажбите в класа си, въпреки най-добрите си характеристики (70 км пробег, 0-100 км в час за 4.9 сек) ,
5 – BYD Qin PHEV: Това е най-разпространеният plug-in автомобил в Китай, като към днешна дата са
регистрирани около 90 000 единици. Благодарение на последните промени моделът 3 на BYD (0-100 км в час за 5,9 сек) получи своето и отново е основен играч, който записа рекордните 4543 регистрации през декември. При конкурентна цена (31 000 щ.д. преди стимулите) продажбите се очаква да останат високи, докато BYD успее да ги направи достатъчно.
Годишно класиране – BAIC EC-Series печели модел на годината, BYD печели титлата на производителя.